آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

تدوین دانشنامه فاطمی اقدامی بسیار ارزشمند است

تدوین دانشنامه فاطمی اقدامی بسیار ارزشمند است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به آیین رونمایی از دانشنامه فاطمی در قم گفت: تدوین دانشنامه فاطمی اقدامی بسیار ارزشمند، منحصربفرد و مفید است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به آیین رونمایی از دانشنامه فاطمی در قم گفت: تدوین دانشنامه فاطمی اقدامی بسیار ارزشمند، منحصربفرد و مفید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در پیام تصویری به همایش رونمایی از دانشنامه فاطمی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: مقامات فاطمه زهرا(س) بسیار بی نظیر است و تعبیراتی از پیامبر عظیم الشان در مورد حضرت زهرا نقل شده که انسان پس از مطالعه آن متعجب می‌شود.

این مرجع تقلید در این پیام افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند که خداوند با خشم تو خشمگین می‌شود و با خوشحالی تو خوشحال می‌شود و این نشان دهنده جایگاه بالای حضرت زهرا (س) است و هرچه در مورد حضرت زهرا(س) ذکر می‌شود کم است.

وی در ادامه این پیام تصریح کرد: نام حضرت زهرا(س) در بین مسلمانان بسیار مظلوم بوده و لازم است کارهای بسیار گسترده‌ای در این زمینه انجام شود که در این زمینه کتاب دانشنامه فاطمی یک کتاب بسیار مفید است که باید از گردآورندگان این کتاب تشکر و قدردانی کرد.

مکارم شیرازی در این پیام با بیان اینکه این اثر در نوع خود بسیار منحصر به فرد است، گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی این دانشنامه تطوع این کتاب است چرا که در این اثر به منابع بسیار زیادی مراجعه شده است که در نوع خود بسیار ارزشمند است همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این دانشنامه همکاری دانشمندان برجسته حوزه در این دانشنامه است.

این مرجع تقلید در این پیام ادامه داد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند بسیار ثمر بخش باشد همکاری گروهی است که این مجموعه از این امتیاز مهم نیز برخوردار است از طرفی در این کتاب ادبیات بسیار عجیبی حاکم است و تماما بر اصول تحقیق حرکت می‌کند و این نیز سومین ویژگی برجسته این کتاب است.

وی تاکید کرد: موضوعی که در مورد حضرت محسن در این کتاب دیدم بسیار شگفت زده شدم زیرا واقعا حق را در این کتاب ادا کرده‌اند و با مراجعه به منابع گوناگون توانسته‌اند کتاب بسیار ارزشمندی را فراهم کنند.

این مرجع تقلید در این پیام درباره در تشریح موضوعات درج شده در این اثر گفت: جلد اول این کتاب شامل شرح زندگی حضرت زهرا(س) است و جلد دوم شامل دیدگاه‌هایی است که اهل بیت(ع) و قرآن کریم در مورد حضرت زهرا(س) داشته‌اند و در جلد سوم نیز شامل خطبه‌های حضرت است و در سه جلد دیگر مسائل مربوط به زن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که نظام بسیار اصولی در این کتب حاکم است.

انتهای پیام

کد N233745

وبگردی