آفتاب
حسینی:

ایران در مورد انتخاب ابوطالبی به عنوان نماینده در سازمان ملل پافشاری کند

ایران در مورد انتخاب ابوطالبی به عنوان نماینده در سازمان ملل پافشاری کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اقدام اوباما در تایید مصوبه کنگره و سنای آمریکا در مورد عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی گفت که اگر ایران از موضع خود در این باره عقب‌نشینی کند اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا به یک سنت تبدیل خواهد شد.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مصوبه کنگره و سنای آمریکا ناتوانی و ضعف سازمان ملل و سلطه کامل آمریکا بر این سازمان را اثبات کرد. ما با این شرایط نمی‌توانیم سازمان ملل را مدافع حقوق ملت‌ها بدانیم و قطعا باید فکری اساسی برای آن شود.

وی افزود: این معنایی ندارد که اوباما و آمریکا بخواهند در مورد مسائل بین‌المللی و جهانی مربوط به سازمان ملل تصمیم‌گیری کنند؛ چرا که در این صورت این کار سلطه آمریکا بر دنیا خواهد بود.

نماینده مردم زابل در مجلس با محکوم کردن اقدام رییس‌جمهور آمریکا یادآور شد: ایران هم باید بر مواضع خود پافشاری کند زیرا هم اوباما جایگاهی برای این کار ندارد و هم حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل است و نه سفیر ایران در آمریکا که این کشور بخواهد درباره او اظهارنظر کند.

حسینی افزود: ما از ملل دنیا می‌خواهیم تکلیف سازمان ملل را روشن کنند و درباره انتقال مقر آن از آمریکا تصمیم بگیرند شاید حداقل در این صورت سازمان ملل بتواند برای ملت‌های دنیا اثربخش باشد نه اینکه سازمانی برای حمایت از خواسته‌های دولتمردان آمریکایی باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پافشاری جمهوری اسلامی ایران بر موضع خود در مورد انتخاب حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، تصریح کرد: اگر ایران در این باره عقب‌نشینی کند، هیچ کس در هیچ نقطه‌ای از دنیا از اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا مصون نخواهد بود و این کار به یک سنت تبدیل می‌شود لذا اگر دنیا می‌خواهد جلوی تکرار این قبیل مسائل را بگیرد باید در این باره موضع جدی اتخاذ کند.

وی در پایان اظهار کرد: اگر قرار بر این باشد که آمریکا نمایندگان کشورهای دیگر در سازمان ملل را تایید یا رد کند در این صورت بسیاری از اهدافی که برای سازمان ملل در نظر گرفته شده عملا محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N233657

وبگردی