آفتاب
اقلام غذایی اساسی کدامند؟

وزارت بهداشت: لزوم کنترل قیمت اقلام غذایی اساسی در فاز دوم هدفمندی

وزارت بهداشت: لزوم کنترل قیمت اقلام غذایی اساسی در فاز دوم هدفمندی

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر لزوم کنترل قیمت اقلام غذایی اساسی با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد.

دکتر زهرا عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد وزارت بهداشت برای قیمت اقلام غذایی اساسی نظیر شیر، لبنیات و ... با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اگر قرار باشد امنیت غذایی در کشور برقرار شود، یکی از کارهای مهمی که باید در این راستا صورت گیرد، قطعا کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی به ویژه کالاهای غذایی اساسی است که هر روز مردم باید مصرف کنند.

وی شیر، لبنیات، گوشت، تخم مرغ، حبوبات و سبزی و میوه را جزو اقلام غذایی اصلی عنوان کرد که باید در سبد غذایی مردم وجود داشته باشند و افزود: بر این اساس یکی از کارهای مهمی که باید به آن توجه شود، قیمت اقلام غذایی اساسی است تا به این ترتیب دسترسی اقتصادی و قدرت خرید برای مردم فراهم باشد.

عبداللهی ادامه داد: به این منظور علاوه بر لزوم انجام اقداماتی در زمینه فرهنگسازی تغذیه‌ای و ترویج الگوی صحیح تغذیه، لازم است بر روی کنترل قیمت اقلام غذایی اساسی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در پایان گفت: به این ترتیب هم صنایع غذایی باید محصولات غذایی سالم به بازار ارایه دهند و هم توزیع سبد غذایی برای اقشار نیازمند و آسیب پذیر تغذیه‌ای باید انجام شود.

انتهای پیام

کد N233473

وبگردی