آفتاب

تیموشنکو خواستار آغاز مذاکرات میان حکومت اوکراین و معترضان شد

تیموشنکو خواستار آغاز مذاکرات میان حکومت اوکراین و معترضان شد

مسکو - ایرنا - ˈ یولیا تیموشنکو ˈ نامزد ریاست جمهوری اوکراین و رهبر حزب باتکیفشینا خواستار آغاز مذاکرات میان حکومت اوکراین و سران معترضان در استان دونتسک که در روزهای اخیر صحنه زد و خوردهای خونین بوده است، شد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفترمطبوعاتی حزب باتکیفشینا ، تیموشنکو روزشنبه درشهر دونتسک گفت: پیشنهاد می کنم هفته آینده در دونتسک میزگردی باحضور نمایندگان دولت اوکراین و سران معترضان این منطقه برگزار شود.

وی افزود : رهبران معترضان مناطق دیگر اوکراین و نیز نمایندگان محافل سیاسی می توانند دراین میزگرد شرکت کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گفت: انتظار داریم در این میزگرد تمام گروه هایی که ساختمان های حکومتی را اشغال کرده اند شرکت کنند.

خانم تیموشنکو بر لزوم تلاش برای بهبودی وضعیت اوکراین و به ویژه مناطق جنوب و شرق این کشور که در هفته اخیر صحنه زد و خوردهای شدید میان نیروهای امنیتی اوکراین و معترضان بوده است شد.

وی همچنین توافقنامه ژنو امضا شده در نشست چهارجانبه ژنو با شرکت وزیران خارجه روسیه، اوکراین، آمریکا و نماینده سیاسی اتحادیه اروپا را بسیار مهم دانست و بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد.

مناطق جنوب و شرق اوکراین با جمعیت روس تبار و بطور عمده روس زبان در یک ماه اخیر شاهد اعتراضات گسترده بوده و بسیاری در این مناطق خواستار فدرالی شدن حکومت این کشور هستند.

اروپام/2242**۵۱۸/1547
کد N233388

وبگردی