آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

سازمان اوقاف آماده همکاری نزدیک با انجمن اسلامی چین است/ دیدار اعضای هیئت انجمن اسلامی جمهوری خلق چین با رئیس سازمان اوقاف

سازمان اوقاف آماده همکاری نزدیک با انجمن اسلامی چین است/ دیدار اعضای هیئت انجمن اسلامی جمهوری خلق چین با رئیس سازمان اوقاف

اعضای هیئت انجمن اسلامی جمهوری خلق چین عصر امروز 30 فروردین ماه با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران دیدار و گفت و گو کردند. حجت الاسلام محمدی در این دیدار از آمادگی این سازمان برای همکاری نزدیک با انجمن اسلامی چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار، اعضای هیئت چینی به ریاست «بدرالدین گوا چینگ جین» دبیر کل انجمن اسلامی چین، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی نجات بخش مسلمانان در جهان یاد کردند. 
 
براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن خیر مقدم اظهار داشت: از دیدار آقایان خوشحال شدم و امیدوارم که این دیدار برای همه مسلمانان چینی سرشار از خیر و برکت باشد.
 
وی گفت: رابطه ملت ایران و چین از ابتدای انقلاب تاکنون بسیار خوب بوده است و امید واریم حضور این هیئت، آثار بسیار پربرکتی داشته باشد. براساس آموزه های قرآن، همه مسلمانان برادرند و ما افتخار می کنیم که خداوند متعال، این چنین اتحادی را به ما عطا کرده است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: برای همه مسلمانان ضروری است که نسبت به اتحاد مسلمین توجه و اهتمام کنند و سازمان اوقاف نیز یکی از فعالیت هایش فعالیت قرآنی است و در این جهت آمادگی داریم، با این مجموعه در این راستا همکاری داشته باشیم. ما از دیدار اعضای این هیئت خوشحال هستیم و امیدواریم در طی این چند روز در برنامه هایی که داشتند به آنها خوش گذشته باشد.
 
وی آمادگی سازمان اوقاف برای انتقال تجربیات سازمان در زمینه فعالیت های قرآنی را در این دیدار یادآور شد و افزود: نکته مهمی که همه مسلمانان باید به آن توجه داشته باشند این است که ما دشمن مشترکی به نام آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم که باید در این مورد هشیار باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: دشمنان (بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی) درصدد هستند که بین ما مسلمانان اختلاف و تفرقه بیندازند اما ما باید هشیار باشیم و نگذاریم آنها تفرقه و اختلاف ایجاد کنند.
 
وی با اشاره به این موضوع که اسلام به عنوان مکتب وحدت آفرین، مسلمانان را به اتحاد فراخوانده است گفت: همه ما باید در این راستا حرکت و اتحاد خود را حفظ کنیم. این دیدارها استمرار داشته باشد و در جهت اتحاد مسلمانان ایران و چین گام های مثبتی در آینده برداشته شود.
 
آشنایی با ایران اسلامی هدف اصلی ماست
 
بدرالدین دبیر کل انجمن اسلامی چین در این دیدار ضمن قدردانی از میهمان نوازی صمیمانه مردم ایران، هدف خود از سفر به ایران را آشنایی با آموزه های قرآنی و دینی عنوان کرد.
 
وی گفت: ما بی صبرانه منتظر هستیم که همانند سال های گذشته قاریان ایرانی و چینی در مسابقات قرآنی حضور یابند و به رقابت های قرآنی بپردازند.
 
بدرالدین اشتیاق مردم مسلمان چین برای آشنایی بیشتر با آموزه های اسلامی ایران را یاداور شد و افزود: موضوع وقف از گذشته در چین وجود داشته و گسترش مساجد در چین براساس وقف ها شکل گرفته است.
 
وی با بیان اینکه وقف در چین بیشتر برای ایجاد، مرمت و بازسازی مساجد است، بر ارتباطات تنگاتنگ با سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد.
 
آماده انتقال تجربیات اوقاف به مسلمانان چین هستیم
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه این دیدار با اشاره به در پیش بودن برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در خردادماه، از آمادگی این سازمان برای همکاری نزدیک با انجمن اسلامی چین خبر داد.
 
حجت الاسلام محمدی، برگزاری مسابقات قرآنی، آموزش قرآن و فعالیتهای قرآنی در امامزاده ها را از جمله ویژه برنامه های سازمان اوقاف در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
 
وی در این دیدار در پاسخ به سوال یکی از اعضای هیئت انجمن اسلامی چین، فعالیتهای خیریه در جمهوری اسلامی ایران را تشریح و آمادگی این سازمان را برای انتقال تجارب سازمان اوقاف به مسلمانان چین اعلام کرد.
 
وی مردمی بودن موسسات خیریه، کمک و نوع دوستی و فعالیتهای اجتماعی را از جمله ویژگی های موسسات خیریه در ایران اسلامی دانست.
 
در این دیدار «بدرالدین گوا چینگ جین» رئیس انجمن اسلامی چین از نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای بازدید از این کشور دعوت کرد.
 
بدرالدین در پایان خواستار همکاری و انتقال تجارب سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه آموزش های قرآنی، مسابقات قرآن و امور خیریه به مسلمانان چین شد.
 
در پایاین این دیدار از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، هدایایی به رسم یادبود به اعضای هیئت چینی اهدا شد.
کد N233321

وبگردی