آفتاب
ولادیمیر پوتین:

دلیلی ندارد که مناسبات ما با غرب به حال عادی بازنگردد

دلیلی ندارد که مناسبات ما با غرب به حال عادی بازنگردد

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به تنش های ایجاد شده بین مسکو و غرب به دلیل بحران اوکراین گفت بازگشت روابط این دو به حالت عادی گذشته به تلاش غربی ها بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه بهبود روابط بین مسکو و غرب را دور از ذهن ندانست. وی در گفتگو با شبکه خبر روسیه در پاسخ به امکان عادی شدن روابط روسیه با غرب گفت: این به ما یا دست کم تنها به ما بستگی ندارد، این بستگی به خواست طرف مقابل دارد. من بر این باورم که هیچ مانعی برای عادی سازی روابط وجود ندارد.

پوتین همچنین از روابط دوستانه خود با "ینس استولتنبرگ" نخست وزیر پیشین نروژ که قرار است در ماه اکتبر جانشین "آندرس فوگ راسموسن" به عنوان دبیرکل ناتو شود، خبر داد. به گفته وی استولتنبرگ فردی جدی و مسئولیت پذیر است. رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن دبیرکل جدید ناتو، مناسبات مسکو با پیمان آتلانتیک شمالی وارد مرحله جدیدی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور نظامیان روسیه در شبه جزیره کریمه را تایید و تاکید کرد هدف از اعزام این نظامیان حفظ امنیت و آرامش در این شبه جزیره در جریان برگزاری همه پرسی استقلال از اوکراین بوده است. پوتین در ادامه ادعاهای مطرح شده مبنی بر برگزاری همه پرسی تحت فشار شدید نظامی در کریمه را مردود دانست.

رئیس جمهور روسیه امروز ضمن استقبال از توافق به دست آمده در ژنو، درباره تهدیدهای آمریکا گفت: ایالات متحده همانند یک بچه شر دبستانی است که روسیه را تهدید می کند. انتظار می رود توافق روز پنجشنبه در ژنو که به امضای "سرگئی لاوروف"، "جان کری" وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگانی از اوکراین رسیده درمرحله اول موجب کاهش تنشها در اوکراین و در مرحله دوم موجب حل اختلافات روسیه و غرب شود.

کد N233310

وبگردی