آفتاب
فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا اعلام کرد:

افزایش تعداد افراد مسلح در سوریه ظرف یکسال از800 به 8000 نفر

 افزایش تعداد افراد مسلح در سوریه ظرف یکسال از800 به 8000 نفر

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعداد افراد مسلح در سوریه از تغییر رویکرد دستگاههای اطلاعاتی این کشور در این باره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الشرق الاوسط، ژنرال لوید استن فرماندهی کل نظامیان آمریکا در خاورمیانه،آسیای مرکزی شرق آفریقا در نشستی درباره چالشهای اطلاعاتی گفت: تعداد افراد مسلح در سوریه از 800 نفر در سال گذشته به 8000 نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: هنگامی که سمت فرماندهی مرکزی آمریکا را برعهده گرفتم تعداد افراد مسلح در سوریه 800 تا هزار نفر بود اما گزارشهای دستگاه های اطلاعاتی هم اکنون این تعداد را 7000 تا8000 نفر برآورد کرده اند یعنی ظرف یک سال به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده اند.

لوید استن اعلام کرد: گزارشهای فوق دستگاههای اطلاعاتی آمریکا را مجبور به تحول در سیاست خود می کند و اینکه از تعقیب گروه های بزرگ به تعقیب شبکه های کوچک و حتی افراد سیاست خود را تغییر دهند که این بسیار دشوار است.

این ژنرال آمریکایی جنگجویان خارجی در سوریه را تهدیدی جدی برشمرد و تأکید کرد: وقتی به مشکل سوریه نگاه می کنم ، به نظرم پیچیده ترین مشکل در طول 39 سال از دوران خدمتم به شمار می رود.در آنجا بحث سلاح شیمیایی، موضوعات مذهبی و دیگر موضوعات وجود دارد که اگر موضوع افراط گرایان را هم به آن اضافه کنیم موضوع بسیار نگران کننده خواهد بود.


 این در حالی است که جیمز کلاپر رئیس سازمان ملی اطلاعات آمریکا اوایل سال جاری به کنگره آمریکا گفته بود که جنگجویان خارجی در سوریه از بیش از 50 کشور به سوریه رفته اند.

 

کد N233309

وبگردی