آفتاب
اخبار بحرین/

یورش نظامیان آل خلیفه به السنابس/اختصاص 580 میلیون دلار برای توسعه ناوگان پنجم آمریکا

یورش نظامیان آل خلیفه به السنابس/اختصاص 580 میلیون دلار برای توسعه ناوگان پنجم آمریکا

یورش نظامیان آل خلیفه به السنابس و اختصاص 580 میلیون دلار از سوی آمریکا برای توسعه ناوگان پنجم این کشور در بحرین از مهمترین اخبار بحرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، نظامیان رژیم بحرین ظهر امروز به وقت محلی با یورش به منطقه السنابس این منطقه را به محاصره خود درآوردند.

این یورش ساعاتی قبل از تشییع جنازه شهید عبدالعزیز العبار که به دنبال تیراندازی نظامیان رژیم از ناحیه سر زخمی و به مدت 55 روز به حالت  کما رفته بود رخ می دهد.

شاهدان عینی از ایجاد مراکز ایست بازرسی در برخی مبادی ورودی به السنابس و در نزدیکی جیان و الدانه خبردادند.

شایان ذکر است که العبار در 23 فوریه 2014 بر اثر اصابت گاز اشک آور به صورت وی و نیز به کارگیری سلاح ساچمه ای ضد وی به حالت کما رفت.وی متاهل و پدر دو فرزند بود.

از سوی دیگر سید حسان پسر عموی العبار اعلام کرد: گواهی فوت عبدالعزیز العبار از مرگ وی بر اثر خونریزی مغزی و مشکلات خونریزی بدون ذکر علت آن حکایت دارد.

این درحالی است که وزارت کشور بحرین از جزغاله شدن دو نفر و زخمی شدن یک نفر دیگر بر اثر انفجار خودرو در منطقه المقشع خبر داد.

از سوی دیگر سازمان حقوق بشری موسوم به سلام بحرین بر ضرورت فشار به رژیم بحرین برای توقف اقدامات خشونت آمیز خود تاکید کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: فرستاده ویژه حقوق بشری سازمان ملل باید به رژیم برای آزادی همه بازداشت شدگان و رفع همه محدودیتها تلاش کند.

همزمان جان میللر فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین از اختصاص580 میلیون دلار برای توسعه این ناوگان که حاکی از ادامه حضور آن در این منطقه برای سالها و حتی ده های آینده است خبر داد.

وی افزود: طرح توسعه و تقویت ناوگان پنجم شامل ایجاد مراکزی برای جا دادن واحدهای کشتی های جنگی ساحلی آمریکا که تا اوایل سال 2018 در خدمت ناوگان پنجم قرار خواهد گرفت است.

میللر ادعا کرد: حضور این واحدهای دریایی آمریکا در آبهای خلیج فارس به دلیل مسائل نظامی نیست بلکه در راستای ائتلافات منطقه ای است و آموزش و انتقال تجارب یکی از اهداف آن خواهد بود.

از سوی دیگر گروههای عمده مخالفان بحرینی با صدور بیانیه ای اعلام کردند: رژیم به سوی سرکوب و اقدامات امنیتی بیشتر حرکت می کند و گفتگویی میان رژیم و مخالفان در کار نیست.

در این بیانیه آمده است: افزایش موارد نقض حقوق بشر،تشویق سیاست گریز از مجازات و دیگر اقدامات که آخرین آن شیخ حسین نجاتی است همگی از ادامه بحران در کشور است.

کد N233263

وبگردی