آفتاب
آیت الله جوادی آملی:

حفظ جامعه با کرامت باید باشد نه با مزدوری/ سایه فرهنگ باید بر اقتصاد قرار بگیرد

حفظ جامعه با کرامت باید باشد نه با مزدوری/ سایه فرهنگ باید بر اقتصاد قرار بگیرد

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه جامعه را باید با کرامت حفظ کرد نه با مزدوری گفت: ما می‌خواهیم با اکرام جامعه را اداره کنیم و جامعه‌ای که با مزدوری بخواهد زندگی کند به جایی نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر از قم، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر شنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور اظهار کرد: در عین حال که ایرانی هستیم مسلمان هم هستیم و ما مسلمانان در جنگ‌های جهانی اول و دوم هیچ کاره بودیم اما هنگامی که نظام اسلامی تشکیل شد همه کاره شدیم.

دین گوهر انسانیت است

وی گفت: در جنگ جهانی اول و دوم ما گوش به فرمان دیگران بودیم و هرچه دشمنان از ما می‌خواستند به آن‌ها چشم می‌گفتیم.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دین گوهر انسانیت است، افزود: دین و ایمان مردم بود که انقلاب را پیروز کرد و اکنون ایران را حفظ کرده است.

وی تأکید کرد: عنصر اصلی یک ملت شرف آن است که نباید آن را به بازی گرفت.

آیت الله جوادی آملی افزود: اگر قوانینی را که دولت و مجلس وضع می‌کند برای رفاه مردم و کشور نباشد و اگر اختلاس در نظام به وجود آید آنگاه است که به بیراهه رفته وهیچ‌گاه پیشرفت نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: انسان‌ها با مرگ نابود نمی‌شوند بلکه جهانی دیگر می‌شوند حال که انسان ابدی است باید کارهای ابدی انجام دهد.

استاد برجسته حوزه اظهار کرد: کشور ما از نعمت‌های زیادی برخوردار است و باید بتوانیم از آن‌ها کمال استفاده را ببریم و هرگز دست گدایی به سوی بیگانگان دراز نکنیم.

وی با بیان اینکه جامعه را باید با کرامت حفظ کرد نه با مزدوری گفت: ما می‌خواهیم با اکرام جامعه را اداره کنیم و جامعه‌ای که با مزدوری بخواهد زندگی کند به جایی نمی‌رسد.

ملتی که جیبش خالی است توان اقتصاد مقاومتی را ندارد

آیت الله جوادی آملی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی بدون انقلاب مقاومتی ممکن نیست و ملتی که از لحاظ مالی ضعیف باشد قادر به اقتصاد مقاوتی نیست.

وی با اشاره به اینکه سایه فرهنگ باید بر اقتصاد قرار بگیرد، گفت: مسؤلین کشور برای هر کاری که می‌خواهند انجام دهند باید نقشه جامعی در دست داشته باشند.

خط مشی جامعه اسلامی مهندسین کشور حمایت از مسؤلین است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در این دیدار با اشاره به اینکه این تشکل بیش از بیست سال سابقه فعالیت دارد، گفت: جامعه اسلامس مهندسی همواره تلاش کرده است در مسائل سیاسی یا هر مسئله دیگری که دخالت می‌کند در سایه روحانیت و مراجع و در رأس آن‌ها ولی فقیه باشد.

مهندس محمد رضا باهنر، خط مشی سیاسی جامعه مهندسین را حمایت از مسؤلین دانست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین کشور در سال جدید به شرط توجه جدی دولتمردان به ارزش‌های انقلاب و مردم با هر توان از آن‌ها حمایت می‌کند.

 

 

کد N233158

وبگردی