آفتاب

كشف تعدادی جسد در طبقه پایین كشتی غرق شده كره‌جنوبی

كشف تعدادی جسد در طبقه پایین كشتی غرق شده كره‌جنوبی

یک مقام بلندپایه گارد ساحلی کره‌جنوبی گفت كه به دلیل بدی هوا، میزان دید بسیار پایین بوده و غواصان نتوانسته‌اند دقیق ببینند.

یک مقام بلندپایه گارد ساحلی کره‌جنوبی گفت كه غواصان توانسته‌اند به طبقه پایین کشتی غرق‌شده «سوول» دسترسی پیدا کرده و آنچه را که به نظر می‌رسد تعدادی جسد است، ببینند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این مقام تاکید کرده است که به دلیل بدی هوا، میزان دید بسیار پایین بوده و غواصان نتوانسته‌اند دقیق ببینند.

چهار روز پیش در اثر غرق شدن این کشتی مسافربری، ۲۶۸ نفر که بیشترشان دانش‌آموز بودند، مفقود شدند. مرگ ۲۹ نفر تایید شده و ۱۷۹ مسافر دیگر هم نجات یافته‌اند.

ناخدای کشتی و دو نفر از افسران زیر دست وی دستگیر شده‌اند. از ناخدا انتقاد شده که به موقع، دستور تخلیه کشتی را نداده است. روز گذشته مشخص شد که در زمان واژگونی کشتی، یکی از افسران به جای ناخدا هدایت آن را به عهده داشته است.

بیشتر مسافران کشتی دانش‌آموزان مدرسه‌ای بودند که در سفری تفریحی به یک جزیره در جنوب کره‌جنوبی می‌رفتند.

معاون مدرسه که خود جزو نجات‌یافتگان حادثه بوده، خودکشی کرده و جسد وی روز گذشته پیدا شد.

کشتی چهارشنبه گذشته غرق شد و عملیات جست‌وجو هنوز ادامه دارد اما مقام‌های مسئول می‌گویند كه دید پایین و امواج سهمگین کار را مشکل کرده است.

کشتی سوول که در سال ١٩٩٤ میلادی در ژاپن ساخته شد، ۱۴۶ متر طول داشت و قادر به حمل بیش از ۹۰۰ سرنشین و همچنین تعدادی اتومبیل سواری و کامیون بود.

صاحبان سوول می‌گویند كه این کشتی هنگام آغاز سفر مشکل فنی خاصی نداشته است.

بنابر گزارش‌ها، کشتی سوول خیلی سریع - طی دو ساعت - غرق شد. مدت کوتاهی پس از انتشار اخباری در این‌باره که کشتی با خطر غرق شدن مواجه است، شبکه‌های تلویزیونی تصاویری از آن را نشان دادند که به پهلو غلتیده است و به سرعت در آب فرو می‌رفت.

کد N233120

وبگردی