آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

وجود 200 هزار طلبه پاسخگوی نیازهای کشور نیست

وجود 200 هزار طلبه پاسخگوی نیازهای کشور نیست

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: با وجود 200 هزار طلبه در سراسر کشور این تعداد پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در آیین افتتاح شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم در محل اردوگاه فاطمه الزهرا(س) افزود: تعداد 200 هزار طلبه خواهر و برادر در کشور برای 75 میلیون نفر جمعیت، بسیار اندک است و قابل توجه نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به وجود ده‌ها هزار سایت اینترنتی ضد شیعه که در رابطه با فرقه‌ها فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در مقابل این سایت‌ها ما چه تعداد سایت اینترنتی برای بیان معارف شیعه داریم.

وی سهم حوزه‌های علمیه خواهران را در مقابله با این تهاجم سهمی ویژه دانست و اظهار کرد: دشمن به اشکال مختلف قصد تاثیرگذاری نه تنها بر دختران و زنان بلکه از طریق زنان قصد تاثیرگذاری بر کل جامعه را دارد.

جمشیدی گفت: چه کسی جز خواهران عفیف می‌تواند پاسبان جبهه عقلانیت و ایمان در میان بانوان باشد و حرکت بانوان با ایمان می‌تواند در نسل آینده جامعه اسلامی در داخل و خارج از کشور اثرگذار باشد.

وی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی مشترک با برادران طلبه در سال‌های اخیر اظهار کرد: در استان‌های مختلف تعداد شرکت‌کنندگان و حائزین رتبه‌های برتر این جشنواره‌ها از سوی بانوان، هم‌تراز یا بیش از برادران طلبه بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به راه‌اندازی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم گفت: باید در قم گام‌های سریع، بلند و محکمی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تربیتی برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد اولین پژوهشکده حوزه‌های علمیه خواهران در سال جاری در استان قم راه‌اندازی شود و پس از آن طی دو تا سه سال راه‌اندازی مراکز پژوهشی به سایر استان‌ها سرایت کند.

جمشیدی با اشاره به فعالیت‌ها و قابلیت‌های بانوان طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی اظهار کرد: در حال حاضر 2هزار طلبه خواهر در عرصه وبلاگ‌نویسی فعالیت می‌کنند و ما به سمتی حرکت می‌کنیم که هر خواهر طلبه شاغل به تحصیل یا فارغ‌التحصیل دارای یک وبلاگ باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که «مراجع معظم تقلید حوزه‌های علمیه خواهران را مورد توجه و عنایت خاص خود دارند» تصریح کرد: بعضی از آنان در دیدارهای خود تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران را از اوجب واجبات دانسته‌اند.

انتهای پیام

کد N233077

وبگردی