آفتاب
خالد مشعل:

آغوش حماس به روی همه گروه ها باز است/سفر قریب الوقوع هیئتی از فتح به نوارغزه

آغوش حماس به روی همه گروه ها باز است/سفر قریب الوقوع هیئتی از فتح به نوارغزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اعلام اینکه آغوش این جنبش به روی تمام گروه های فلسطینی باز است از سفر قریب الوقوع هیئتی از جنبش فتح به نوارغزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز در سخنانی اظهار داشت: تصمیم گیری سیاسی در فلسطین ملک شخصی کسی نیست بلکه یک مسئولیت جمعی است.

وی افزود: جنبش حماس به منظور پایان بخشیدن به اختلافات داخلی فلسطین و در راستای وجود یک نظام سیاسی واحد و رهبری واحد و تقویت جبهه داخلی، آغوش خود را به روی جنبش فتح و تمام گروه های فلسطینی می گشاید.

قرار است طی هفته جاری هیئتی از طرف ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی ساز و کار اجرای آشتی ملی با حماس به نوارغزه سفر کند.

پیش از این نیز "اسماعیل هنیه" نخست وزیر دولت منتخب فلسطین اعلام کرده بود آشتی ملی در مرحله اجرا قرار دارد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه، مذاکرات کنونی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را مضحک و فریبکارانه توصیف و اعلام کرد: حماس برای آزادی اسرای فلسطینی در بند زندانهای اسرائیل تلاش می کند. سخن گفتن از اسرا به مثابه صحبت از فلسطین، قدس، حق بازگشت، جهاد و مقاومت است.

مشعل در ادامه بر پایبندی حماس به حقوق ملت فلسطین بدون هر گونه سازش و افراط و تفریط تاکید و اعلام کرد که برای احیای این حقوق از هر تلاشی به ویژه جهاد و مقاومت از جمله مبارزه مسلحانه فروگذار نخواهد کرد.

 

 

 

 

 

کد N233017

وبگردی