آفتاب
محمدی گلپایگانی:

انقلاب اسلامی جایگاه زن را در جامعه احیاء کرد

انقلاب اسلامی جایگاه زن را در جامعه احیاء کرد

رئیس دفترمقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی به مقام و جایگاه زن، ارزش و بهای واقعی بخشید.

رئیس دفترمقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی به مقام و جایگاه زن، ارزش و بهای واقعی بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در جلسه معارفه رئیس جامعة الزهرا(س)، افزود: بانوان ایرانی با الگوپذیری از سیره فاطمی نقش مهمی در دفاع مقدس و حمایت از ارزش‌های انقلابی داشتند و نباید این از خود گذشتگی‌ها در طول انقلاب توسط بانوان فراموش شود.

وی با بیان این‌که «بانوان در عرصه‌های اجتماعی و علمی حضوری موثر دارند» افزود: انقلاب اسلامی به جایگاه زن و مقام حقیقی او بها و ارزش بخشید به طوری که بانوان توانستند با حفظ ارزش‌های اخلاقی و دینی در صحنه‌های علمی و اجتماعی حضوری موثر و قابل توجه داشته باشند.

محمدی گلپایگانی گفت: به برکت حکومت اسلامی و انقلاب به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف و مقام واقعی خود در صحنه اجتماع افتخار می‌کنیم در حالی که غرب در دفاع از حقوق زن هنوز پاسخی ندارد و زن در غرب تنها ابزاری برای تبلیغات به شمار می‌رود.

وی ترویج فساد را یکی از اهداف مهم در استفاده ابزاری از حضور زنان در جامعه برشمرد و گفت: متاسفانه غرب برای فروپاشی عنصر خانواده به ترویج فساد و بی بندی و باری می‌پردازد اما دین مبین اسلام از استعدادهای ارزشمند بانوان در بنیان خانواده و اجتماع دفاع می‌کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خودکفایی کشور نیز افزود: با وجود همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها، ایران توانست به خودکفایی دست پیدا کند و نظام جمهوری اسلامی با پیشرفت و تعالی خود موجب شده است که تیر دشمن به سنگ بخورد و شکست را احساس کند.

وی همچنین در خصوص تاسیس جامعة الزهرا(س) گفت: امام خمینی(ره) در سال 63 فرمان تاسیس جامعة الزهراء را صادر فرمود و این نهاد توانسته در مدت فعالیت‌های علمی خود در تعلیم و تربیت بانوان نقش به سزایی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با تشکیلات جدید جامعة الزهرا شاهد رشد و ارتقای فعالیت‌های علمی این مرکز فراهم شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید سجاد هاشمیان به عنوان رئیس جدید جامعة الزهرا معرفی و از خدمات 30 ساله حجت‌الاسلام سید محمد رضا طباطبایی قدردانی شد.

انتهای پیام

کد N232997

وبگردی