آفتاب

اتحاد آمریکا،‌ ژاپن و کره‌جنوبی علیه اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی

اتحاد آمریکا،‌ ژاپن و کره‌جنوبی علیه اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی

مقامات دفاعی ژاپن، آمریکا و کره جنوبی توافق کردند که به منظور بازداشتن کره شمالی از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کیودوی ژاپن، مقامات بلندپایه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در جریان نشست‌های دو روزه‌ای که در محل وزارت دفاع آمریکا داشتند، تاکید کردند که کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای نخواهند پذیرفت.

هیده‌شی توکوچی، رئیس دفتر سیاسی - دفاعی وزارت دفاع ژاپن خطاب به خبرنگاران گفت: ما توافق کردیم که لازم است با تعامل با مسائلی نظیر توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی به روشی هماهنگ اقدامات تحریک‌آمیز این کشور را مهار کنیم.

وی که با مارک لیپرت، رئیس دفتر چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا و یوجه سئونگ، معاون سیاست‌گذاری وزارت دفاع کره جنوبی دیدار کرد، گفت: تضمین صلح و ثبات در شرق آسیا منفعت مشترک این سه کشور است.

توکوچی مشخص نکرد که آیا این مقامات به بحث درباره یادداشت تفاهمی که به این سه کشور امکان می‌دهد اطلاعات نظامی خود را به اشتراک بگذارند، پرداخته‌اند یا خیر.

توکوچی اضافه کرد: ما توانستیم به شیوه‌ای صریح به تبادل نظر بپردازیم.

براساس بیانیه مشترک این سه مقام، پس از نشست روز جمعه آن‌ها گفتند که بر اهمیت همکاری در زمینه کمک‌های انسانی، امداد در بلایای طبیعی و مبارزه با دزدان دریایی توافق کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N232823

وبگردی