آفتاب

دختران دانش آموز سه مدال برنز در المپیاد جهانی ریاضی کسب کردند

دختران دانش آموز سه مدال برنز در المپیاد جهانی ریاضی کسب کردند

تهران- ایرنا-دختران دانش آموز ایرانی سه مدال برنز از سومین المپیاد جهانی ریاضی دختران کسب کردند.

به گزارش ایرنا،تینا بهنیا، روژین نوبهاری و سیده یاسمین طباطبایی از مرکز فرزانگان استعدادهای درخشان تهران این مدال ها را دریافت کردند.

سومین دوره المپیاد بین المللی ریاضی دختران از 21 تا 27 فروردین ماه در شهر آنتالیا ترکیه با شرکت 30 کشور صاحب نام در زمینه ریاضیات برگزار شد.

ˈامیررضا عربˈ سرپرست علمی تیم دانش آموزان ریاضی دختران در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت:تیم ایران متشکل ازچهار دانش آموز پایه دوم دبیرستان و ترکیبی جوان تر از سایر رقبا به این دوره از مسابقات اعزام شد.

وی افزود:ایران با دانش آموزانی با میانگین سنی 15 ونیم سال شرکت کرد. این درحالی است که میانگین سنی دیگر تیم ها 17 سال بود.

عرب درباره علت شرکت تیم نوجوان کشور با میانگین سنی پایین به این دوره از مسابقات گفت:تیم اصلی دختران کشور در اردوی آمادگی مسابقات آی.ام.او شرکت کرده اند. این مسابقات به مثابه مسابقات المپیک است که بزرگترین المپیاد ریاضی در سراسر دنیا محسوب می شود.

وی در خصوص رتبه های برتر در این دوره از مسابقات گفت: تیم اوکراین به عنوان بهترین تیم این دوره از مسابقات دوطلا کسب کرد.

عرب گفت:نخستین دوره مسابقات ریاضی دختران در انگلیس، دومین دوره آن در لوگزامبورگ اروپا برگزار شد که ایران در سال گذشته به صورت غیر رسمی در این دوره از مسابقات شرکت کرده بود.

تیم کشورمان بامداد پنجشنبه 28 فروردین ماه جاری از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به ایران بازگشت و مورد استقبال هم میهنان قرار گرفت.

علمی(2)**9190**1599
کد N232686

وبگردی