آفتاب

اعلام وضعیت اضطراری در صربستان

اعلام وضعیت اضطراری در صربستان

بلگراد-ایرنا- اداره وضعیت اضطراری صربستان به خاطر بارش های سیل آسا و طغیان رودخانه ها درغرب کشور که موجب سیلاب و زیر آب رفتن چند صد هکتار زمین زراعی و چندین خانه مسکونی شده است در منطقه لوچانی وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ˈپردراگ ماریچˈ رییس اداره وضعیت اضطراری وزارت کشور صربستان روز شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: این وزارت تمامی امکانات لازم را در اختیار مسئولان منطقه لوچانی برای کمک به سیل زدگان قرار داده است.

وی افزود: تمامی گروه های امداد رسانی از 24 ساعت گذشته برای انجام هر گونه کمک به مردم در آماده باش کامل قرار گرفته اند و با اینکه بارش باران در36 ساعت آینده ادامه خواهد داشت، تلاش ما قبل از هر چیز کمک به روستائیان و انتقال آنها به مناطق امن است.

ˈملادومیر سرتنوویچˈ رییس حکومت محلی منطقه لوچانی درغرب صربستان نیز به خبرگزاری دولتی این کشور(تانیوگ) گفت: به خاطر بارش شدید باران طی یک هفته اخیر و طغیان چندین رودخانه و زیر آب رفتن راه های مواصلاتی مجبور شدیم که برای امداد رسانی بهتر در چندین منطقه وضعیت اضطراری اعلام کنیم.

بنا به اظهارات وی، طغیان رودخانه بیلیتسا در غرب کشور زیان های زیادی را به مناطق مختلف وارد کرده به طوری که بیش از50 خانه مسکونی زیر آب رفته اند و با امداد رسانی تلاش بر این است که ساکنین روستاها به مناطق امنی انتقال داده شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ادامه بارش باران کار امدادرسان ها را دشوار می سازد، افزود: ستاد وضعیت اضطراری اقدامات مقتضی را برای حفاظت از مردم و برقراری راه های مواصلاتی جهت کمک مؤثر به مردم انجام داده است.

مناطق غرب و جنوب غربی صربستان به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی چندین رودخانه هر ساله با خطر سیلاب مواجه هستند.

اروپام**2061** 1064
کد N232596

وبگردی