آفتاب

نماینده کرمانشاه: بی توجهی به کرمانشاه زمینه ساز نرخ بیکاری بالای استان است

نماینده کرمانشاه: بی توجهی به کرمانشاه زمینه ساز نرخ بیکاری بالای استان است

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بی توجهی به کرمانشاه زمینه ساز نرخ بالای بیکاری استان است.

سید سعید حیدری طیب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به نرخ بیکاری 14.6 درصدی که برای استان کرمانشاه در سال 1392 اعلام شده است، گفت: این نرخ را قبول ندارم و معتقدم رقم بیکاری در کرمانشاه بیش از 20 درصد است.

وی ادامه داد: این نرخ بیکاری برای استانی چون کرمانشاه با این‌همه پتانسیل و فرصت رقم بسیار بالایی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه وضعیت بیکاری موجود استان تنها مربوط به یک یا دو سال اخیر نیست، افزود: از زمان جنگ تاکنون برنامه مناسبی برای کرمانشاه وجود نداشته و آنطور که باید به استان ما توجه نشد و همین امر موجب شده کرمانشاه از برنامه 20 سال توسعه عقب باشد.

حیدری طیب مباحث اقتصادی و نبود مدیریت صحیح را از مهمترین دلایل بالا رفتن نرخ بیکاری کرمانشاه عنوان و خاطرنشان کرد: عزل و نصب های متعدد باعث شده مدیریت مناسبی برای پرداختن به امور وجود نداشته باشد.

وی همچنین از پیامدهای ناشی از بالا رفتن نرخ بیکاری نیز یاد کرد و بیکاری را منشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دانست.

این نماینده مجلس اظهار کرد: جوانی که شغل ندارد توان تشکیل زندگی مستقل را نخواهد داشت و ممکن است درگیر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، فساد و ... شود.

حیدری طیب طلاق را نیز از دیگر پیامدهای ناشی از بیکاری خواند و یادآور شد: بیکاری همچنین زمینه مهاجرت افراد را نیز ایجاد می کنند و جوانانی که بیکار هستند برای داشتن شغل به مناطق دیگر مهاجرت می کنند.

وی با انتقاد از اینکه در استان کرمانشاه علی رغم وجود همه زمینه ها کار زیربنایی برای ایجاد شغل ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: کرمانشاه در بخش کشاورزی و تجارت پتانسیل های فراوانی دارد که می توان از آنها برای ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری استفاده کرد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رقم بالای جوانان تحصیل کرده نیز بر نرخ بیکاری اثرگذار است و باعث می شود افرادی که سطح تحصیلات بالاتری دارند توقع بیشتری در خصوص وضعیت کار خود داشته باشند.

حیدری طیب با بیان اینکه باید فرهنگ کار بین مردم اصلاح شود، ادامه داد: دولت توانایی و ظرفیت ایجاد شغل برای همه افراد را ندارد، از سوی دیگر متاسفانه اکثر افراد بیکار دنبال پشت میزنشینی هستند.

وی معتقد است که اگر فرهنگ کار اصلاح شود مردم می توانند متناسب با تخصصی که دارند به مشاغل غیردولتی و حتی کارهای آزاد و تولیدی بپردازند.

انتهای پیام

کد N232467

وبگردی