آفتاب

نوباوه: فرهنگ، مولفه قدرت ایران محسوب می‌شود

نوباوه: فرهنگ، مولفه قدرت ایران محسوب می‌شود

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تلاش نظام سلطه، تغییر مبانی فکری جوانان و تغییر کارکردهای مرجعیت فکری شیعه و مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، بیژن نوباوه جمعه شب در همایش رستاخیز جان که در آمفی تئا‌تر تربیت معلم قزوین برگزار شد، با بیان اینکه اساس دشمنی نظام سلطه با تفکرات ملت ایران است، اظهار کرد: دشمن متوجه شده که از طریق نظامی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و وجهه انقلاب را که‌ همان فرهنگ است مورد حمله قرار داده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امریکا برای تغییر مبانی فکری شیعه از سال ۲۰۰۰ میلادی کمیته مهدویت تشکیل داد، تصریح کرد: در دنیا ۱۶ هزار و ۲۵۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی وجود دارد که ۴ هزار مورد از این شبکه‌ها در ایران قابل دریافت هستند و 140شبکه علیه ایران برنامه تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از ۲۰ سال گذشته بر فرهنگ تاکید دارند و در ابتدا از لفظ تهاجم فرهنگی استفاده کردند ولی مسئولین توجهی نکردند بعد از آن نیز لفظ شبیخون فرهنگی را به کار بردند بازهم توجهی صورت نگرفت و در راستای همین بی‌توجهی‌ها اعتقادات به التزام تبدیل نشد و ارزش‌ها به ضدارزش تبدیل شدند.

نوباوره خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال متوجه می‌شویم که همه چیز در گرو فرهنگ است و با رسانه می‌توان بسیاری از اصول را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب در سایه فرهنگ به پیروزی رسید، اضافه کرد: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در وجهه فرهنگی است و این وجهه غیرقابل جداشدن است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیامبر اکرم (ص) سه سال در شعب ابی طالب دچار تنگنا بودند و همین برای ما به عنوان الگو به شمار می‌رود و باید از تهدید‌ها بهترین استفاده را کرد.

وی تصریح کرد: آلمان بعد از جنگ جهانی دوم با مشکلات اقتصادی بی‌شماری مواجهه بود ولی اکنون جزء دو اقتصاد بر‌تر دنیا محسوب می‌شود.

نوباوه اعلام کرد: امروزه رتبه علمی ایران در دنیا بی‌نظیر است و دشمن در تلاش است تا ایران را در زمینه دستیابی به علوم ‍ژنتیک و سلول‌های بنیادی محدود کنند چون باور کردند که ایرانی می‌تواند.

وی با صراحت اعلام کرد: امروزه تهدید نظامی کارساز نیست و فکر و اندیشه پیشینه و پشتوانه ملت ایران است و امام خمینی (ره) با تفکر توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران بر اساس فرهنگ خود معادلات دنیا را تغییر داده است، افزود: ایران یکی از قدرت‌های جهان محسوب می‌شود و این نکته را می‌توان در معادله ۱+۵ متوجه شد چراکه ایران برای مذاکره به تنهایی در مقابل ۵ کشور بر سر یک میز حاضر می‌شود.

وی ادامه داد: غرب بعد از گذشت ۱۵۰ سال به جایگاه کنونی دست یافت ولی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌ها به این مرحله از قدرت دست پیدا کرده است و بر این اساس می‌توان اثبات کرد که فرهنگ، مولفه قدرت ایران محسوب می‌شود.

نوباوه توضیح داد: مردم و مسئولین باید در حوزه اقتصاد و فرهنگ هدف مشترکی داشته باشند و بخشی از مشکلات فرهنگ ملت ایران به توجه ضعیف مسئولین باز می‌گردد در حالی که سهم فرهنگ در کشورهای دیگر۷ درصد از بودجه آن کشور است و در امریکا نیز ۱۷ درصد از بودجه این کشور به فرهنگ اختصاص دارد و در ایران نیز ضعف نگاه فرهنگی وجود دارد و بودجه محدود فرهنگ به درستی هدایت نمی‌شود.

وی عنوان کرد: مردم باید در فرهنگ و اقتصاد وارد میدان شوند و در زمان جنگ نیز بودجه دولت نمی‌توانست جنگ را ارداه کند که در مردم وارد عمل شدند و آن را مدیریت کردند.

نوباوه خاطرنشان کرد: دشمن بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده است و در حال حاضر قصد دارد مرجعیت را هدف قرار دهد و کارکرد آن را تغییر دهد؛ باید هوشیار باشیم چراکه دشمن به دنبال تغییر مبانی فکری جوانان است.

وی اعلام کرد: ایران جزء یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و برای نمونه کشور چین ۲۰ برابر ایران جمعیت دارد ولی مصرف گندم ایرانیان ۲ میلیون تن بیشتر از چین است که باید از طریق فرهنگ سبک زندگی اصلاح شود.

نوباوه تاکید کرد: امروزه برخی از مسئولین به عضویت در شبکه‌های اجتماعی افتخار می‌کنند ولی امروز زمان آن فرارسیده است که دانشنامه و موتور جستجوگر ایرانی ایجاد کرد گرچه در این راستا با شعارهای فراوان، تلاش اندکی صورت گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تمامی پروژه‌ها از جمله معماری باید به پیوست فرهنگی توجه ویژه‌ای شود و نظارت خود را بر اجرائیات در مسائل فرهنگی به حداکثر برسانیم.

انتهای پیام

کد N232269

وبگردی