آفتاب
معاون پارلمانی رییس‌جمهور خبر داد

تشکیل کارگروهی بین معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری و کمیسیون اصل 90

تشکیل کارگروهی بین معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری و کمیسیون اصل 90

معاون پارلمانی رییس‌جمهور خبر از تشکیل کارگروهی بین معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری و کمیسیون اصل 90 مجلس داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در پاسخ به سوالی در مورد دیدار این معاونت با کمیسیون اصل 90 مجلس، اظهارکرد: با دوستان در کمیسیون اصل 90 مجلس برای بررسی مسائل مختلف دولت و مجلس و شکایاتی که احیانا به کمیسیون اصل 90 می‌رسد جلسه‌ای داشتیم و نتیجه این جلسه خوب و طولانی این بود که کارگروهی بین معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری و کمیسیون اصل 90 تشکیل شود که بتواند راهکارهای بیشتر و بهتر را در پیشبرد امور و همکاری بیشتر جستجو کنیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا این کارگروه تشکیل شده است یا خیر؟ گفت: ما دوستان را برای عضویت در این کارگروه از حوزه معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری معرفی کرده‌ایم و از کمیسیون اصل 90 هم قرار شده چند نفر در این کارگروه حضور پیدا کنند و این مسئولیت را بر عهده داشته باشند تا با جلساتی که برگزار می‌کنند سعی کنند مسائل را به پیش ببرند.

انصاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در حال حاضر تعداد زیادی سوال و تذکر و همچنین تحقیق و تفحص در دستور کار مجلس است و آیا این امری معمول است؟‌ تصریح کرد: ما با سازوکارهایی که در همین جلسه با کمیسیون اصل 90 و همچنین فراکسیون‌های مجلس و هیات رییسه در پیش گرفته‌ایم، سعی‌مان بر این است که با تدابیری که اتخاذ می‌شود این میزان کاهش پیدا کند و از جمله کارهایی که ما پیش‌بینی و طراحی کرده‌ایم این است که هر هفته یک وزیر در جلسه فراکسیون رهروان حضور پیدا کند و قرار شده که حضور معاونین پارلمانی دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها پررنگ‌تر و فعال‌تر در مجلس باشد.

وی ادامه داد: من امیدوارم با تدابیر مشترکی که با مجلس، هیات رییسه مجلس و سایر نهادها در درون پارلمان اتخاذ می‌کنیم میزان سوالات، تذکرات و این نوع مسائل به حداقل برسد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با استیضاح وزیر آموزش و پرورش و مباحث مطرح شده در این ارتباط در مجلس شورای اسلامی، گفت: استیضاح یعنی طلب وضوح کردن و توضیح دادن. دولت از پاسخگویی به سوالات و همچنین استیضاح مشکلی ندارد، اما برای این‌که هم فضای تعامل بهتر شود و وقت مجلس و دولت کمتر گرفته شود ما تلاش خواهیم کرد که با همکاری وزارتخانه آموزش و پرورش و معاون امور مجلس این وزارتخانه جلساتی را بین تقاضاکنندگان و سوال‌کنندگان برگزار کنیم که در گذشته نیز این امر متعارف بوده و مفید واقع شده است. در این خصوص ما تلاش خود را می‌کنیم اما اگر نهایتا استیضاح به صحن مجلس بیاید دولت جواب خواهد داد.

انصاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در حال حاضر فضای مجلس را در این ارتباط چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: ما در حال رایزنی هستیم که تفاهمی در این ارتباط ایجاد شود و اگر نشد دولت مشکل خاصی با سوال و استیضاح ندارد مشروط بر این‌که در فضای واقعی و دوستانه انجام شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که فردا (یکشنبه) روز تولد قمری امام خمینی (ره) است و ما باید در ارتباط با اندیشه‌های امام چه کاری کنیم که تا به حال نکرده‌ایم، با بیان این‌که نباید با دیدگاه‌ها و تعالیم امام گزینشی برخورد شود، گفت: ما باید صادقانه به اندیشه‌های امام رجوع کنیم و خودمان را با آن تصحیح کنیم و تطبیق بدهیم، نه این‌که بخواهیم گفتار امام را با رفتار خودمان منطبق کنیم.

انتهای پیام

کد N232134

وبگردی