آفتاب

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با وزیر بهداشت و درمان جمهوری خودمختار نخجوان دیدار کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با وزیر بهداشت و درمان جمهوری خودمختار نخجوان دیدار کرد

باکو- ایرنا- ˈمحمد حسین صومیˈ رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ˈنیازی نوروز افˈ وزیر بهداشت و درمان جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر بهداشت و درمان نخجوان، در این دیدار با اشاره به سفر اخیر ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان به ایران و دیدار وی با مقام معظم رهبری و مسئولین و مقامات عالی رتبه کشورمان این سفر را نشانه روابط بسیار نزدیک و برادرانه بین دو کشور دانست و تداوم مناسبات فی مابین دو کشور همسایه را مورد تاکید قرار داد.

این دیدار با حضور ˈمحمد تقی محمد علی ˈ سرکنسول ایران در نخجوان صورت گرفت.

وزیر بهداشت و درمان نخجوان در ادامه افزود: روابط خوبی با استانهای مرزی ایران داریم و تلاش می کنیم با اعزام تیمهای مختلف پزشکی جهت طی دوره های مختلف آموزشی از تجربیات و توانمندیهای علمی و پزشکی پزشکان و اساتید فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیشتر استفاده کنیم.

نیازی نوروزاف همچنین به نقش و تلاشهای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برای گسترش روابط فی مابین اشاره کرد.

در این ملاقات، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ظرفیت ها و امکانات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز ، آمادگی این دانشگاه را برای همکاری با وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه دولتی نخجوان و همچنین ارائه خدمات درمانی به مردم جمهوری خودمختار نخجوان اعلام کرد.

صومی از تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایشها و سمینارهای علمی ، آموزشی و اجرای طرح های پزشکی و درمانی مشترک به عنوان محورهای همکاری یاد کرد که مورد استقبال وزیر بهداشت و درمان نخجوان قرار گرفت.

هیات ایرانی پس از ملاقات با وزیر بهداشت و درمان از بخش سل و بخش کودکان بیمارستان نخجوان نیز بازدید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با مسئولین دانشگاه دولتی نخجوان دیدار و در خصوص گسترش همکاری های علمی ، آموزشی میان ایران و نخجوان، برگزاری همایشهای علمی مشترک و نیز برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه دولتی نخجوان به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت و از بخش دیپلماتیک و اتاق ایران در دانشگاه دولتی نخجوان بازدید کرد.

خاورم*1206*1446
کد N232106

وبگردی