آفتاب

توافق لاوروف و کری بر ادامه ارتباطات درباره حل بحران اوکراین

توافق لاوروف و کری بر ادامه ارتباطات درباره حل بحران اوکراین

وزارت امور خارجه روسیه پس از مکالمه تلفنی میان وزرای امور خارجه مسکو و واشنگتن گفت، این دو مقام ارشد در مورد ادامه ارتباطات در راستای عادی سازی هرچه سریعتر وضعیت اوکراین به توافق دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش مذاکرات را درباره احتمال کمک بین‌المللی برای دستیابی به سازش در بحران سیاسی اوکراین به دنبال نشست چهارجانبه ژنو ادامه دادند. این مکالمه تلفنی از سوی آمریکا برقرار شد.

این وزارتخانه افزود: لاوروف توجه کری را بر ضرورت اجرای فوری و کامل مفاد بیانیه نشست چهارجانبه ژنو از سوی مقام‌های اوکراین معطوف کرد که شامل عدم استفاده از زور و آغاز مذاکرات سراسری در خصوص تدوین یک قانون اساسی جدید است که مشمول تمامی نیروهای سیاسی مهم و مناطق اوکراین می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: هر دو طرف موافقند که ارتباطات نزدیک به منظور عادی سازی سریع وضعیت اوکراین ادامه یابد.

نشست چهارجانبه ژنو با حضور نمایندگانی از روسیه، اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برگزار شده و مدارک‌ جامعی را در خصوص سازش در وضعیت اوکراین به همراه داشت.

شرط اولیه این نشست توافقنامه‌ای بود مبنی بر اینکه تمامی احزاب باید از خشونت، تاکتیک‌های ایجاد ارعاب و اقدامات تحریک آمیز اجتناب کنند. شرکت کنندگان در این نشست هرگونه تجلی افراط گرایی، نژاد پرستی و تعصب مذهبی را محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N232015

وبگردی