آفتاب

ارتش سوریه حلقه محاصره تروریست ها در بخش های تاریخی شهر حمص را تنگ تر کرد

ارتش سوریه حلقه محاصره تروریست ها در بخش های تاریخی شهر حمص را تنگ تر کرد

تهران – ایرنا – منابع مطلع از پیشروی ارتش سوریه به سوی بخش های تاریخی شهر حمص که تحت اشغال تروریست ها قرار دارد، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، یک مقام امنیتی سوریه روز جمعه اعلام کرد: ارتش که از روز سه شنبه گذشته حمله گسترده ای را علیه تروریست ها در شهر حمص آغاز کرده بود، با به دست گرفتن کنترل ساختمان ها و تنگ تر کردن حلقه محاصره علیه آن ها در حال پیشروی فزاینده به سوی بخش های تاریخی شهر حمص است.

این مقام مطلع افزود: نیروهای دولتی همچنین کلیسایی در بخش باستانی این شهر را از وجود تروریست ها پاک کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد ارتش ساختمان های مهمی را در مناطق ˈباب هودˈ و ˈوادی السایحˈ در حمص تحت کنترل خود درآورده و تعداد زیادی از تروریست ها را در بخش های تاریخی این شهر و مناطق اطراف به هلاکت رساندند.

ˈرامی عبدالرحمنˈ مدیر گروه ˈناظر حقوق بشر سوریهˈ که از تروریست ها حمایت می کند و مقرش در انگلیس است نیز خبر پیشروی نیروهای ارتش سوریه را تایید کرد و از عملیات وسیع آن ها در مناطق باب هود و وادی السایح خبر داد.

وی با اشاره به مین گذاری بسیاری از ساختمان های شهر حمص از سوی معارضان افزود که نیروهای وفادار به دولت سوریه با موانع زیادی برای پیشروی مواجه هستند.

حمص سومین شهر مهم سوریه و شهری تاریخی است که تروریست های معارض دولت هنگام آغاز درگیری ها در مارس 2011، این شهر را پایتخت خود معرفی کردند.

پیشروی های ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال تروریست ها در شرایطی صورت می گیرد که طبق گزارش روزنامه ˈالوطنˈ، رییس پارلمان سوریه طی چند روز آینده تاریخ دقیق انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام خواهد کرد.

منابع خبری از احتمال برگزاری انتخابات مذکور در ماه ژوئن (خرداد/تیر) خبر داده اند.

خاورم**9156 *1446
کد N231949

وبگردی