آفتاب

آخرین اخبار از وقف هموطنان در سال جاری

آخرین اخبار از وقف هموطنان در سال جاری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کنگاور گفت: یک واحد آپارتمان در شهرستان صحنه به ارزش 90 میلیون تومان وقف شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌لاسلام واحدی اظهار کرد: فرخ تاج علیئی با حضور در اداره اوقاف این شهرستان یک واحد آپارتمان خود در شهرستان صحنه به مساحت 76 متر مربع را وقف کرد.

وی ادامه داد: این واقف خیراندیش، این آپارتمان را با نیت برگزاری مراسم اهل بیت (ع) و عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کنگاور ارزش تقریبی این موقوفه را 90 میلیون تومان برآورد کرد.

منزل هشت میلیاردی در اصفهان وقف احداث حسینیه و مسجد چهارده معصوم (ع) شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان از وقف یک باب منزل مسکونی خبر داد و گفت: منزل هشت میلیارد ریالی در این شهرستان وقف احداث حسینیه و مسجد چهارده معصوم (ع) شد.

حجت‌الاسلام سید محمدهادی روح‌الامینی اظهار کرد: خیری نیک‌اندیش ‌منزل مسکونی خود را با نیت ساخت مسجد و حسینیه وقف کرد.

وی تصریح کرد: سیداحمد موسوی مورنانی، منزل مسکونی خود را که در خیابان هشت بهشت شرقی واقف شده است، با نیت احداث حسینیه و مسجد چهارده معصوم (ع) وقف کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر هشت میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: مساحت این منزل مسکونی بالغ بر 164 مترمربع است و طبق نظر واقف، تولیت آن با هیئت امنا مسجد مذکور خواهد بود.

ساختمان مسکونی دو طبقه با مساحت 150 متر وقف ساخت مسجد النبی (ص) شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بوکان گفت: نخستین وقف سال جاری در بوکان با نیت ساخت مسجد النبی (ص) و خیرات و مبرات به ثبت رسید.

محمد هادی سعادتی اظهار کرد: فاطمه محمدیان نخستین وقف سال جاری را در شهرستان بوکان به نام خود ثبت کرد.

وی با بیان این‌که «این بانوی خیر ساختمان مسکونی دو طبقه خود با مساحت 150 مترمربع را وقف کرد» تصریح کرد: ارزش این موقوفه جدید که با نیت مسجد النبی (ص) و خیرات و مبرات به ثبت رسیده است، 800 میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بوکان، سال گذشته دوموقوفه در مجموع به ارزش ریالی یک میلیارد و صد میلیون ریال به ثبت رسیده است.

یک باب منزل مسکونی به ارزش 150 میلیون تومان وقف کمک به مددجویان کمیته امداد شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه از وقف یک باب آپارتمان 196 متری خبر داد و گفت: یک باب منزل مسکونی به ارزش 150 میلیون تومان وقف کمک به مددجویان کمیته امداد شد.

حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی اظهار کرد: یک باب آپارتمان با مساحتی بالغ بر 196 متر مربع در محله اسماعیل ترخان مبارکه توسط غلامرضا رفیعی، واقف خیراندیش وقف شد.

وی تصریح کرد: طبق نظر واقف، این موقوفه با نیت کمک به مددجویان کمیته امداد شهرستان وقف شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: این موقوفه از نوع منفعتی است و تولیت آن طبق نظر این واقف نیک‌اندیش با خود واقف در زمان حیات و پس از آن با اداره اوقاف شهرستان خواهد بود.

وقف زمین 120 میلیون تومانی برای احداث مسجد در سنندج

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سنندج از وقف زمینی به ارزش 120 میلیون تومان برای احداث مسجد خبر داد.

امجدی گفت: اولین وقف جدید شهرستان سنندج در سال جاری توسط "احمد صلواتی" واقف خیراندیش سنندجی به ثبت رسید.

وی افزود: این زمین به مساحت 300 متر مربع و به ارزش 120 میلیون تومان برای احداث مسجد روستای " آساوله" اختصاص دارد و توسط واقف خیراندیش صلواتی وقف شده است.

امجدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 6 وقف جدید در این شهرستان با نیات مختلف وقف شده که نسبت به سال‌های گذشته این آمار روند صعودی رو به رشدی را نشان می‌دهد.

200 مترمربع زمین برای ساخت حسینیه وقف شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از وقف 200 مترمربع زمین با نیت احداث حسینیه در روستای گلدره بخش هلیلان شهرستان چرداول خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند خاطرنشان کرد: “عزیزاله نیرومند” واقف خیراندیش ایلامی، زمین خود را به مساحت 200 مترمربع برای ساخت حسینیه با نام مبارک امام حسین(ع) در روستای گلدره هلیلان شهرستان چرداول وقف کرد.

وی، تصریح کرد: ارزش ریالی زمین موقوفه 80 میلیون ریال برآورد شده است که ا‌ن‌شاءالله با کمک خیران و مردم خدادوست شهرستان چرداول در آینده نزدیک این حسینیه احداث خواهد شد.

کاروند متذکر شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 مورد موقوفه با نیت ساخت حسینیه و مسجد در این استان وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، خاطرنشان کرد: باید با تبلیغات مناسب و همکاری رسانه‌ها و مطبوعات، نیازهای اصلی استان را شناسایی و واقفان و کسانی که در امر خیر دستی دارند را با این نیازها آشنا کنیم تا وقف بیشتر به این سمت و سو کشیده شود.

انتهای پیام

کد N231784

وبگردی