آفتاب
نوری المالکی:

دخالت عربستان در امور کشورهای منطقه/سرنوشت آل سعود همانند رژیم صدام خواهد بود

دخالت عربستان در امور کشورهای منطقه/سرنوشت آل سعود همانند رژیم صدام خواهد بود

نخست وزیر عراق در سخنانی ضمن انتقاد از مجدد سیاستهای مداخله جویانه عربستان سعودی اعلام کرد که سرنوشت آل سعود مشابه سرنوشت رژیم صدام خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المسله، نوری المالکی نخست وزیر عراق روز گذشته اظهار داشت که عربستان سعودی در پس اقدامات تروریستی در عراق قرار دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: خجالت آور و شرم آور است که شماری از شرکای ما در دولت با حمایت عربستان اقدامات ضد ملت عراق انجام می دهند.

نخست وزیر عراق که در یک ورزشگاه در استان بابل سخنرانی می کرد خاطرنشان کرد: عربستان سعودی مسئول ناامنی در عراق و دیگر کشورهای منطقه است.

مالکی گفت: سرانجام عربستان سعودی همچون رژیم صدام و حزب بعث در عراق خواهد بود. ثروتی که خداوند به بیت الله الحرام اعطا کرده است به ابزار کشتار و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بهترین راه برای عراق، حکومت اکثریت است. شراکت به مانع تراشی بر سر راه عملکرد دولت تبدیل شده است و بنابراین دولت کنونی نتوانست بهترین ها را انجام دهد.

نوری المالکی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای همسایه با همکاری کشورهای خارجی و حمایت از افراد مسلح تلاش می کنند بر سر راه روند دموکراسی در عراق مانع تراشی کنند.

 

 

 

کد N231620

وبگردی