آفتاب
فتاحی مطرح کرد

ضرورت داشتن مدیریت جهادی در حوزه سلامت

ضرورت داشتن مدیریت جهادی در حوزه سلامت

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت مجری سیاست‌های حوزه سلامت است، گفت: این وزارتخانه می‌تواند با همکاری کمیسیون بهداشت مجلس و سازمان کل نظام پزشکی کشور کارها را سریعتر پیش ببرد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت گفت: برای اینکه عدالت در سلامت رعایت شود باید برای اجرا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان مجری این سیاست‌ها است، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سازمان کل نظام پزشکی کشور همکاری داشته باشد تا کارها سریع‌تر پیش رود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید نگاه به حوزه سلامت تغییر یابد، اظهار کرد: ما باید سلامت را یک سیاست بدانیم و نگاه سیاسی داشته باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین به داشتن نگاه اقتصادی به حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: نگاه اقتصادی از این جهت است که وقتی فردی بیمار می‌شود برای کشور هزینه دربر دارد و میزانی از بودجه کشور به حوزه سلامت سرازیر می‌شود. بنابراین باید ضمن داشتن نگاه اقتصادی، مدیریت لازم هم انجام شود.

فتاحی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم به عزم ملی نیاز است، لذا باید این واقعیت را پذیرفت برای اینکه در افق 1404 در حوزه پزشکی کشوری قدرتمند، سرآمد و پرتوان در منطقه باشیم، باید مدیریت جهادی را در این حوزه تقویت کنیم.

انتهای پیام

کد N231601

وبگردی