آفتاب
راه چمنی در گفتگو با مهر:

اعضای کابینه با حفظ روحیه جهادی در جهت مقاوم سازی اقتصاد بکوشند/تحلیل آرایش انتخابات مجلس

اعضای کابینه با حفظ روحیه جهادی در جهت مقاوم سازی اقتصاد بکوشند/تحلیل آرایش انتخابات مجلس

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ضمن تحلیل آرایش سیاسی انتخابات مجلس دهم گفت: اعضای کابینه باید با محور قرار دادن شعار سال و با حفظ روحیه جهادی و ایثار که در زمان دفاع مقدس وجود داشت زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم سازند.

محمدرضا راه چمنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه احزاب اعتدالگرا با نوبخت سخنگوی دولت، گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری جلسه ای در دفتر نوبخت برگزار شد و سپس در آبان ماه نیز در دفتر حزب اعتدال و توسعه آخرین جلسه میان احزاب اعتدال گرا برگزار شد و تاکنون جلسه دیگری نداشتیم.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در پاسخ به این سوال که ممکن است لیستی در انتخابات از سوی احزاب اعتدالگرا به عنوان حامی دولت داشته باشیم، گفت: طرفداران دولت تنها مخصوص یک گروه و جناح نیستند و از طیف اصولگرا و اصلاح طلب طرفدارانی دارد و ممکن است در انتخابات با چند لیست حامی دولت مواجه باشیم.

اصولگرایان با سه لیست وارد انتخابات مجلس می شوند

وی با بیان اینکه در انتخابات آینده مجلس احتمالا اصولگرایان با سه لیست وارد انتخابات خواهند شد، گفت: جبهه متحد (طیف آقای حدادعادل، ولایتی و جبهه پیروان خط امام و رهبری) جبهه ایستادگی (طیف محسن رضایی) و جبهه پایداری هر کدام لیستی جداگانه در انتخابات خواهند داشت.

اصلاح طلبان تلاش دارند تحت عنوان جبهه بزرگ اصلاح طلبان وارد انتخابات شوند

راه چمنی با بیان اینکه اصلاح طلبان تلاش دارند با یک ائتلاف وارد انتخابات شوند، گفت: اصلاح طلبان که امروز در دو طیف شورای عالی اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت می کنند ممکن است تحت عنوان جبهه بزرگ اصلاح طلبان وارد انتخابات شوند.

حامیان دولت تنها اعتدالگراها نیستند

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، از اعتدالیون و مستقلین به عنوان سومین جریان شرکت کننده در رقابت های انتخابات مجلس نام برد و گفت: نمی توان گفت که تنها اعتدالیون طرفدار و حامی دولت باشند و دولت در دیگر جناح ها نیر حامی خواهد داشت.

خاتمی و عارف محور جریان اصلاحات

راه چمنی با اشاره به محوریت جریان اصلاحات ادامه داد: امروز دو تشکل در جریان اصلاحات وجود دارد که هر کدام دارای 16 تا 18 حزب دارند؛ اما برای انتخابات باید چهره ها و لیدرهای این جریان مانند خاتمی و عارف محوریت جریان را به عهده بگیرند. البته آقای هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی و حتی روحانی نیز در این جریان بی تاثیر نیستند و رهنمود های آنان حتما اثرگذار خواهد بود.

احزاب اصلاح طلب انحصارطلبی را کنار بگذارند

وی با بیان اینکه احزاب اصلاحات برای انتخابات مجلس باید انحصارطلبی را کنار بگذارند، گفت: ممکن است ظهور و بروز اصلاح طلبی برخی از احزاب بیشتر باشد اما آنان نمی توانند خود را پدرخوانده دیگر احزاب بدانند و امروز جریان اصلاحات احزاب مختلفی دارد که همه آنان مدعی اصلاح طلبی هستند؛ بنابراین یک حزب و یا یک گروه نمی تواند نقش محوری را ایفا کند و باید اشخاص و چهره ها وارد صحنه شوند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، تاکید کرد: اگر زمینه مشارکت همه گروهها و احزاب اصلاح طلب فراهم شود قطعا وحدت و همدلی در جریان شکل می گیرد و احزاب با یکدیگر ائتلاف و از چند لیستی جلوگیری خواهد شد.

کابینه با حفظ روحیه جهادی اقتصاد کشور را مقاوم سازی کنند

وی  همچنین با اشاره به شعار سال "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت: تعدادی از اعضای کابینه از بچه های جهاد بودند و سابقه اجرایی خوبی دارند. اما باید ببینیم چقدر می توانند در این مشاغل اجرایی  روحیات جهادی خود را حفظ کنند.

راه چمنی با بیان اینکه مدیران دولتی باید روحیه جهادی بخصوص در بحث مقاوم سازی اقتصاد داشته باشند، گفت: اگر اقتصاد کشور مقاوم شود با هر تکانه های دشمنان  هیچ مشکلی به وجود نمی آید و با یک سیاست گذاری صحیح می شود از تمام توانایی اقتصاد داخلی استفاده کرد و با رویکرد درونی و با نگاه به بیرون اقتصادمان را مقاوم کنیم

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، خاطرنشان کرد:  اعضای کابینه باید با محور قرار دادن شعار سال و با حفظ روحیه جهادی و ایثار که در زمان دفاع مقدس وجود داشت؛ زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم سازند.

 

 

 

 

 

 

 

کد N231533

وبگردی