آفتاب

واکنش وزارت امور خارجه ایران به خبر فرود یک هواپیمای آمریکایی در تهران

واکنش وزارت امور خارجه ایران به خبر فرود یک هواپیمای آمریکایی در تهران

مسافران این هواپیما شامل هیاتی از مقام های غنایی بودند که ریاست آن را برادر رییس جمهوری این کشور به عهده داشت و هیچ یک از خدمه آن آمریکایی نبودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر فرود یک فروند هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما حامل یک هیات عالی رتبه از غنا بوده که براساس اعلام دولت این کشور، هواپیمای یادشده در مالکیت آمریکا و در اجاره ریاست جمهوری غنا است. 

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: مسافران این هواپیما شامل هیاتی از مقام های غنایی بودند که ریاست آن را برادر رییس جمهوری این کشور به عهده داشت و هیچ یک از خدمه آن آمریکایی نبودند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و غنا به دنبال گسترش مناسبات دوجانبه هستند، خاطرنشان کرد: هفته پیش هیات غنایی برای پیگیری توافقات انجام شده در سفر 2 سال پیش رییس جمهوری این کشور به ایران، به تهران سفر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این هیات غنایی پس از دیدار و گفت وگو با شماری از مقام های کشورمان از جمله حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، روز گذشته (پنجشنبه) تهران را ترک کرد.

کد N231386

وبگردی