آفتاب

ایران و روسیه بر گسترش همکاریها در مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند

ایران و روسیه بر گسترش همکاریها در مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند

مسکو - ایرنا- در دیدار مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو با ویکتور ایوانف رییس سازمان فدرال کنترل مواد مخدر فدراسیون روسیه آخرین مسائل و زمینه های همکاری میان دو کشوردر رابطه با مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و تبادل نظر و تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا؛ رییس سازمان فدرال کنترل مواد مخدر فدراسیون روسیه در این دیدار به تماس و تبادل نظر مستمر روسای جمهوری ایران و روسیه اشاره و ابراز امیدواری کرد که بتوان همکاریهای موجود را با توجه به اراده ی رهبران دو کشور توسعه داد.

ایوانوف همچنین به وجود همکاری های دو کشور در سطح منطقه و جهان بویژه در زمینه مبارزه با مواد مخدر و همکاریهای پلیسی اشاره و اعلام کرد که روسیه علاقمند به توسعه این همکاریها است.

ایوانف به تلاش کشورش برای برگزاری اجلاس وزرای مبارزه با مواد مخدر در مسکو اشاره و با پر اهمیت خواندن نقش ایران در مقابله با این پدیده مذموم بین المللی، ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران در آن مشارکت فعالی داشته باشد.

مقام روس همچنین با اشاره به سوابق علمی و کاری سفیر کشورمان پیرامون روسیه، ابراز اطمینان کرد که این ظرفیت در بستر سازی و ایجاد فضای مناسب همکاری دو کشور تاثیر زیادی خواهد داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این دیدار ضمن اشاره به سوابق همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر به مشکلات ناشی از مواد مخدر تولیدی در افغانستان و عوارض نامناسب آن بر کشورمان و دیگر کشورهای منطقه و جهان پرداخت و بر تلاش جمعی به منظور کاهش تولید مواد مخدر و تلاش برای کشت جایگزین، تاکید نمود.

سنایی قاچاق مواد مخدر را یک مشکل جهانی دانست و گفت: برای حل این مشکل باید با عزمی همگانی و با مساعدت و همراهی همه کشورها اقدام شود.

وی با اشاره به وجود اسناد همکاری و همچنین ظرفیتها و تجارب میان دو کشور، تلاش مشترک و جلب نظر دیگر کشورها برای پیوستن به روند مبارزه با مواد مخدر و حل ریشه ای آن را خواستار شد.

اروپام/518/ 3404
کد N231307

وبگردی