آفتاب

خطیب جمعه قم: مذاکرات به معنی تعطیلی دستاوردهای هسته ای نیست

خطیب جمعه قم: مذاکرات به معنی تعطیلی دستاوردهای هسته ای نیست

قم - ایرنا - خطیب جمعه قم گفت:‏ مذاکرات جاری به معنی تعطیلی دستاوردهای هسته ای نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈسیدمحمد سعیدیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، این مذاکرات ‏ادامه می یابد اما ملت می داند فعالیت های علمی و هسته ای تعطیل نمی شود.

وی افزود: هیچ کس و هیچ مقامی ‏حق معامله با دشمن بر سر دستاورد های هسته ای را ندارد.‏

وی با بیان اینکه دشمن سعی داشت با بهانه قرار دادن ‏مساله هسته ای، فضای جهانی را علیه ایران متشنج کند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی ‏بحث نرمش قهرمانانه را مطرح فرمودند تا با مذاکره تنها بر سر مسائل اتمی، جو جهانی شکسته ‏شده و مردم همه کشورها دریابند که غرب این مساله را تنها بهانه خود قرار داده است.‏

خطیب جمعه قم اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران می داند با دشمن مکار، خیانتکار و حیله گری بر سر میز مذاکره ‏نشسته است.

سعیدی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این روز از سوی امام خمینی (ره) به این نام نامگذاری شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه عده ای در روزهای نخست انقلاب زمزمه انحلال ارتش را بیان می کردند، گفت: امام راحل (ره) جلوی این حرکت انحرافی را گرفت و برای حفظ انقلاب ارتش را تقویت کرد.

وی تاکید کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی سربلند بود.

سعیدی همچنین به 20 جمادی الثانی سالروز تولد حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: مردم در این روز به ‏پاس دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) مجالس جشن و سرور برپا می کنند تا بیش از گذشته با سبک ‏زندگی و سیره اهل بیت (ع) آشنا شوند و در ضمن از مادران و زنان جامعه تجلیل می کنند.‏

وی با بیان اینکه نظیر حضرت زهرا (س) در میان زنان تاریخ وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد: این بانوی بزرگوار (س) نمونه رفتاری برای همه مردم به ویژه زنان و دختران ما باشد.

سعیدی همچنین به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این نهاد مقدس با انقلاب ‏اسلامی متولد شد و در راه مبارزه با انحرافات و ضد انقلاب و نیز سازندگی کشور گام های اساسی ‏برداشت.

وی افزود: امروز هم این نهاد برای تحقق شعار و راهبرد امسال با عزمی راسخ و ‏مدیریتی جهادی آمادگی کامل دارد و گوش به فرمان مقام ولایت است و لازم است دولت محترم از این نیروی ارزنده استفاده لازم را ‏ببرد.‏

سعیدی همچنین به سالروز انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: نهضت فرهنگی تعطیل بردار ‏نیست، به همین دلیل امام خمینی(ره) ستاد انقلاب فرهنگی را در دانشگاه ها شکل دادند.

وی خاطرنشان کرد: ‏شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاه فرهنگی انقلاب است و بر مهندسی فرهنگی و ساماندهی ‏فرهنگ عمومی نظارت دارد به همین دلیل باید با تکیه بر رهنمودهای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال اقتصاد ‏و فرهنگ، طرح جامع فرهنگی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم این شورا، تدوین ‏سیاست های جامع عفاف و حجاب است که وظایف 27 دستگاه را مشخص می کند و این شورا باید پیگیری کند که چرا تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.‏

سعیدی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پیشرفت های قابل ملاحظه ارتش سوریه در روزهای اخیر گفت: ملت ایران ‏همواره در کنار مردم مظلومی ایستاده است که برای احقاق حق خود تلاش می کنند و این ‏حمایت ها هم بسیار موثر بوده است.

‏ وی با بیان اینکه مسوولان خدمتگزار مردم هستند، گفت: وقتی طرحی قرار است اجرایی شود خوب است اطلاع رسانی شود و برای برخی طرح ها ‏باید ابتدا مردم را توجیه کرد و از آرای آنها نیز بهره برد.‏ ک/3

7406/ 553/508
کد N231199

وبگردی