آفتاب
در پیامی به کنگره شعر فاطمی

آیت‌الله صافی گلپایگانی: حضرت زهرا(س) برای جهان بشریت الگو و اسوه است

آیت‌الله صافی گلپایگانی: حضرت زهرا(س) برای جهان بشریت الگو و اسوه است

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، با صدور پیامی به کنگره شعر فاطمی گفت: حضرت زهرا (س) برای جهان بشریت از جهات مختلف، در عفاف، عصمت، کرامت، صداقت و دفاع از مقام اول مظلوم عالم و حمایت از امام زمان خود نمونه و اسوه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، در ادامه این پیام آمده است: این بانوی بزرگ در درجه‌ اعلای معنویت و حقیقت قرار دارد که با خطبه‌ غرّاء خود که در آن جوّ اختناق و وحشت ایراد کردند، فلسفه احکام نورانی اسلام را تشریح کردند.

این پیام افزوده است: فضایل آن حضرت بسیار زیاد است که نمی‌توان در این فرصت کم حتی ذرّه‌ای از آن را بازگو کرد و همین حدیث مشهور که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «انّ الله تعالی یغضبُ لِغضبِ فاطمه و یَرضی لرضاها» در عین اختصار، معنای والا و مهمّی دارد که حقایق مهم ولایی تا حضرت مهدی موعود (عج) را می‌توان از آن استفاده کرد.

در ادامه این پیام تصریح شده است: امروز که ما در آستانه‌ ولادت با سعادت آن حبیبه‌ خدا و ناموس کبریائی قرار گرفته‌ایم، باید بر دنیا فخر داشته باشیم که بزرگترین بانوی جهان که در اوج مکارم اخلاقی قرار دارد، الگو و اسوه‌ بانوان مسلمان است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: امروز زنان ما با پیروی از دستورات انسان‌ساز ایشان خود را در صف مقدم بانوان جهان می‌بینند و به این کرامت و افتخار بزرگ به خود می‌بالند و در آخر آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که در طول تاریخ اسلام شاهد عرض ادب و اخلاص هزاران دانشمند و عالم و شاعر و مداح به دربار ملکوتی آن حضرت هستیم که هر کدام به اندازه‌ بضاعت خویش گفتاری و شعری و مقاله‌ای ارائه داده‌اند و نمونه‌ای از آن کنگره‌ شعر فاطمی است که شاعران و مداحان عزیز به ساحت نورانی آن حضرت عرض ادب می‌کنند.

در پایان این پیام نیز آمده است: درود و تحیات الهی بر شما شاعران و مداحان باد. بر این سِمَت بزرگ به خود ببالید و شاکر این نعمت آسمانی باشید. ان‌شاءالله تعالی رضایت خاطر انور حضرت ولی‌الله الاعظم شامل حال شما گردد و حقیر هم از شما التماس دعا دارم.

انتهای پیام

کد N231191

وبگردی