آفتاب

پیش بینی سالی سخت برای بانک های ترکیه

پیش بینی سالی سخت برای بانک های ترکیه

آنکارا- ایرنا- موسسه بین المللی رتبه بندی اعتبار وامی کشورها (فیچ)، سال 2014 را سالی سخت برای بانک های ترکیه پیش بینی کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، این موسسه در گزارشی اعلام کرد که بخش بانکداری ترکیه به علت کاهش رشد اقتصادی، افزایش نرخ بهره و تحولات اخیر سیاسی در این کشور سالی سخت را پیش رو دارد.

موسسه رتبه بندی ˈفیچˈ در این گزارش درخصوص وضعیت شرکت های ترکیه اعلام کرد: این شرکت ها بیش از شرکت های سایر کشورهای درحال رشد در اروپا و خاورمیانه در معرض ریسک پذیری قرار دارند.

در این گزارش با اشاره به اینکه درآمد اکثر شرکت های ترک از جنس پول ملی می باشد، آمده است: برای این شرکت ها دریافت وام های ارزی با بهره پائین ریسک جدی بشمار می رود.

موسسه بین المللی رتبه بندی اعتبار وامی کشورها (مودیز) نیز این هفته با لحاظ نامعلومی در چشم انداز رتبه وامی، افزایش فشار بر وضعیت استقراض خارجی و تضعیف رشد اقتصادی ترکیه، وضعیت ˈراکدˈ در چشم انداز اقتصادی این کشور را به ˈمنفیˈ تعدیل کرد.

موسسه مودیز (Moodyˈs) در ارزیابی خود از فرایند اقتصادی ترکیه که بازتاب گسترده ای در رسانه های جمعی این کشور داشت، ضمن تغییر چشم انداز اقتصادی ترکیه از راکد به منفی، رتبه اعتبار وامی ˈbaa3ˈ ترکیه را تایید کرد.

خاورم ** 230/1275
کد N231189

وبگردی