آفتاب

مراسم گرامیداشت روز ارتش ایران در تلویزیون ترکیه بازتاب داشت

مراسم گرامیداشت روز ارتش ایران در تلویزیون ترکیه بازتاب داشت

آنکارا - ایرنا - شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه ˈ تی.آر.تیˈ مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در این کشور را بازتاب داد و به نقل از وابسته نظامی کشورمان در آنکارا نوشت : روز ارتش روز بسیار مهمی در ایجاد اتحاد و یکپارچکی در ایران بشمار می رود.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، این شبکه خبری نوشت : سفارت ایران در ترکیه به مناسبت گرامیداشت روز ارتش مراسمی را در این سفارت برگزار کرد.

در این مراسم ˈ علیرضا بیکدلیˈ سفیر ایران در ترکیه ، سرهنگ ˈجهانگیر شریعتˈ وابسته نظامی ایران ،ˈ معصوم تورکرˈ رهبر حزب دمکرات چپ،ˈ رجایی کوتان ˈرهبر سابق حزب رفاه و شماری از دیپلمات ها و وابستگان نظامی کشورهای مختلف شرکت داشتند.

به نوشته این شبکه خبری ، این مراسم با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و ترکیه آغاز شد و سپس وابسته نظامی ایران در ترکیه در سخنانی، گفت: روز ارتش روز بسیار مهمی در اتحاد و یکپارچگی ایران بشمار می رود و این روز همه ساله در ایران و در دیگر نمایندگی های این کشور در خارج جشن گرفته می شود.

براساس این گزارش ، وابسته نظامی ایران در سخنان خود همچنین یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنان را نیز گرامیداشت داشت.

در این مراسم ضمن تشریح حضور قدرتمند ارتش کشورمان در هشت سال دفاع مقدس، توانمندی های ایران در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه فناوری های جدید و انواع تسلیحات پیشرفته از طریق یک نمایشگر بزرگ به نمایش در آمد.

خاورم ** 230** 3404
کد N231072

وبگردی