آفتاب
صدیقی در نماز جمعه:

مذاکره غربی ها را به اشتباه انداخت/تحریم ها به خاطر مسئله هسته ای نبود بلکه به خاطر فتنه گران بود

مذاکره غربی ها را به اشتباه انداخت/تحریم ها به خاطر مسئله هسته ای نبود بلکه به خاطر فتنه گران بود

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، گفت: نه آب سنگین اراک و نه کانون های دیگر به فرمان نایب امام زمان (عج) به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر،  حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم نماز ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امکان و استعدادی که خدا به بانوان داده که آنها می توانند به بالاترین درجه کمال برسند که نمونه بارزش حضرت زهرا (س) آیینه تمام نمای جمال پروردگار است.

وی با بیان اینکه اسلام زندگی، اسلام حکومتی و اسلام ولایی در متن دین ماست، افزود: اسلام بدون حکومت ، اسلام کامل نیست و حضرت فاطمه (س) با خطبه هایش و قهرمانی بی بدیلش این مسئله را تبلیغ کرد و با وجود حضرت زهرا (س) هیچ بهانه و عذری برای زاویه گرفتن از حضرت علی (ع) و حادثه غدیر برای احدی باقی نمی ماند.

صدیقی سپس با اشاره به روز زن گفت: دنیای غرب به زن به جز با خیانت و تعرض و نقض حقوق زنان، هیچ قدمی و هیچ خدمتی به زنان نکرده است و زن را ابزاری برای فروش کالا و ارضای شهوات قرار داده اند.

وی ادامه داد: در دنیای غرب نه زن ارزش دارد نه مرد، لذا دنیای تهاجم بر ارزش های انسانی قرار دادند و انسان را به سمت پست تر از حیوان پایین آوردند و تجاوز و تحقیر ارمغانی است که آنها برای بشریت به وجود آورده اند.

خطیب نماز جمعه تهران سپس با قرائت آیه 195 سوره آل عمران درباره نقش زنان در قرآن گفت: خدا خریدار اعمال صالح شماست و اگر مرد یا زن قهرمان میدان بندگی باشند خدا مشتری و خریدار است.

وی با قرائت آیه 24 سوره نساء نیز گفت: چه مرد و چه زن اگر اعمال صالح انجام دهند و بذر عمل صالح را در زمین ایمان بپاشند حاصلش ورود به بهشت است و هیچ ممنوعیت و تفاوتی در تحصیل بهشت بین مرد و زن نیست.

وی با اشاره به نقض حقوق زنان در دنیای غرب گفت: دنیای غرب باید خجالت بکشد، باید شرم کند که اینقدر رتبه بشر را پایین آورد و فریب و نیرنگ و شیطنت را جایگزین ارزش های والای انسانی کرد. واقعا آنها بد معامله ای کردند.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به روز ارتش و سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: امام علی (ع) در نامه ای که به مالک اشتر نوشتند فرمودند افتخار ما نیروهای مسلح ما هستند و یکی از این مدال هایی که امام علی (ع) به گردن سپاهیان انداختند این است که آنها دژ محکم هستند و با وجود آنها ملت پشتیبان، حفاظ و پناهگاه دارد و در ضمن آرامش بلاد، مسئولین به خاطر نیروهای مسلح است زیرا آنها بازوی پرتوان ولی زمان هستند و اگر بازوی پرتوان نباشد، والی در صحنه بین الملل  هم نمی تواند کاری بکند چون آدم ضعیف را گرگ ها می خورند.

وی ادامه داد: وقتی ارتش احیا شد و سپاه تاسیس شد اینها حماسه خلق کردند و اینجا بود که رهبری و نظام احساس سرافرازی و احساس افتخار کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بازوان نیروهای مسلح بسیار باارزش است، افزود: این بازوان آنقدر ارزش دارد که امام (ره) به این بازوان بوسه می زد. اگر همچنین چیزی نبود این همه رشد در کشور به وجود نمی آمد. امروز همین طور است به طوری که اگر این گروه های سیاسی، این نیروهای وفادار و پشتیبان نظام را نمی دیدند خساراتشان و جسارتشان بیشتر می شد.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح مسیرهای پل آرامش قلبی آحاد ملتند لذا ما هم تاسیس سپاه و روز ارتش را به این نیروهای وفادار، مومن که مفتخر به فرماندهی کل قوا، مرجع تقلید و نایب عام امام زمان (عج) است تبریک می گویم.

صدیقی در ادامه به مسئله انرژی هسته ای اشاره کرد و گفت: انرژی صلح آمیز هسته ای که حضرت آقا در دیدار رئیس و متخصصان آن کانون بیاناتی ایراد فرمودند که ملت منتظر چنین صراحت و شفافیتی بودند.

وی با اشاره به اینکه انرژی هسته ای برای ما در عرصه های مختلف کارساز است، افزود: در بعد انرژی، در بعد کشاورزی و انواع مختلف دیگر، انرژی هسته ای برای ما ثمراتی دارد. علاوه بر این جرقه ای است و نقطه عطفی است در تمدن اسلامی که یک ایمان و باور جدید است که نشان می دهد می شود در دامن دین بود و بدون نیاز به شرق و غرب به قله علم و صنعت ارتقا پیدا کرد که این مسئله مهمتر از مسائل دیگر است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ملتی که امید دارد به همه چیز می رسد، اظهار داشت: بدون استقلال، استغناء تامین نیست. آن چیزی که ملت را در مسیر پرواز قر ار می دهد این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیا می تواند استقلال و نیازهای خود را تامین کند.

وی ادامه داد: در علوم هسته ای، شرق و غرب دانشمندان ما را یاری نکردند و لذا با مجاهدت پیگیر، دانشمندان ما توانستند این علم را بومی کرده و شرق و غرب را مبهوت خود کنند.

صدیقی با بیان اینکه ما غنی سازی 20 درصد را نداشتیم، افزود: اینها در رآکتور تهران با ما کنار نیامدند و مثل همیشه عهدشکنی کردند و آمریکا نیز کارشکنی کرد اما در مدتی کمتر از آنچه فکر می کردند دانشمندان ما غنی سازی 20 درصد را به دست آوردند و این یک پیروزی فرهنگی، اسلامی و ایمانی جلوه اعتقاد و استقلال واقعی است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد انرژی هسته ای، گفت: حضرت آقا فرمودند ما به هیچ قیمتی از دستاوردهای دانشمندان هسته ای به هیچ وجه و از هیچ کدامشان عقب نشینی نخواهیم داشت بنابراین نه آب سنگین اراک، نه کانون های دیگر با فرمان نایب امام زمان به هیچ وجه تعطیل بردار نیست.

خطیب نماز جمعه تهران تحریم های اخیر را به خاطر اقدام فتنه گران دانست و گفت: فکر نکنید تحریم ها به خاطر مسئله هسته ای بود بلکه به خاطر فتنه گران بود. تحریم از زمان انقلاب شروع شده و اوجش ضربه ای بود که فتنه گران زدند و دولت را ضعیف نشان دادند تا آنها توانستند حرکات غیرقانونی انجام دهند. اگر دنیای استکبار بتواند چرخ های سوخت هسته ای ما را تامین کند نه تنها چرخ تولید رونق نمی گیرد، بلکه برای این چرخ اختلال نیز ایجاد خواهد کرد.

وی به سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور محترم به سیستان و بلوچستان، به منطقه مرزی و حساس بسیار سفر مناسب و خوبی بود و این گونه سفرها مورد تشویق و تایید مقام معظم رهبری است. هم آشنایی بود با ملت که این کار مطلوب است و هم تشخیص نیازها و آشنا شدن با شرایط منطقه که باعث خیر است.

صدیقی به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا اشاره کرد و تصریح کرد: بیانیه سخیف، بی شرمانه و زیاده خواهانه پارلمان اروپا بر علیه ملت ایران بود . اینها بعد از سالها تجربه خیال کردند وضع جدیدی پیش آمده و این مذاکره اینها را به اشتباه انداخته و فکر کردند می توانند به دین و ارزش های ما دست اندازی کنند. آنها خودشان ناقض حقوق بشر هستند و ان شاء الله ملت ایران جواب دندان شکنی را به اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد داد. امسال سال فرهنگ است یعنی هم باید حجاب و دین و هم کاهش گناهان جزو برنامه ها باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم امسال با پیشرفت هایی که در ابعاد مختلف حاصل می شود، این پیشرفت ها ان شاء الله باعث سرافکندگی و ذلت برای دنیای کفر باشد.

کد N231052

وبگردی