آفتاب

سوریه خطرناک‌ترین کشور جهان برای روزنامه‌نگاران

سوریه خطرناک‌ترین کشور جهان برای روزنامه‌نگاران

کمیته بین‌المللی حمایت از روزنامه‌نگاران در گزارش سالیانه خود بار دیگر سوریه را به عنوان خطرناک‌ترین کشور جهان برای روزنامه‌نگاران معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گزارش که از سوی بی‌بی‌سی منتشر شده تاکید دارد که سوریه همچنان خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران است و در صدر کشورهایی است که تعداد خبرنگاران کشته شده در آن رو به افزایش است.

در گزارش کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران تأکید شده که با توجه به تعداد بی‌سابقه آدم‌ربایی و دیگر فاکتورهای خشونت‌های مسلحانه در سوریه، این کشور بدترین کشور دنیا برای روزنامه‌نگاران است و از لحاظ عدم مجازات عاملان جنایت علیه روزنامه‌نگاران نیز سوریه در مکان پنجم قرار دارد.

در گزارش مذکور با اشاره به خشونت‌ها در عراق، سومالی و فیلیپین آمده است: این سه کشور در خصوص نبود قانون و قتل قضات و خبرنگاران از جمله بدترین کشورهای جهان محسوب می‌شوند.

در گزارش سال 2014 کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران، عراق، سومالی و فیلیپین به ترتیب 3 کشوری هستند که عاملان حمله به روزنامه‌نگاران در آن‌ها بدون هیچ محاکمه‌ای از دست قانون گریخته‌اند و در این بین سوریه جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش، در عراق تقریباً‌ 100 درصد قتل‌ها و تعدی‌هایی که به روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه می‌شود بدون پیگرد قانونی بوده است و عاملان آن توانسته‌اند از مجازات بگریزند.

انتهای پیام

کد N231044

وبگردی