آفتاب

احضار امانی به وزارت خارجه مصر

احضار امانی به وزارت خارجه مصر

به دنبال احضار رییس دفتر حافظ منافع کشورمان در قاهره به وزارت امور خارجه مصر، سخنگوی این وزارتخانه گفت که برخی ملاحظات و مسایل مربوط به ضرورت هماهنگی‌های کار نمایندگی با قوانین کار دیپلماتیک به طرف ایرانی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بدرعبدالعاطی، سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه مصر در گفت‌وگو با العربیه دات نت بیان کرد که در جریان احضار مجتبی امانی به وزارت امور خارجه مصر، او با احم اسماعیل، معاون امور آسیایی وزیر ملاقات کرد و برخی ملاحظات و مسایل مربوط به ضرورت انجام هماهنگی کار هیات دیپلماتیک ایرانی در قاهره با قوانین عرف دیپلماتیک به وی ابلاغ شد.

او افزود: این وزارت‌خانه ضرورت هماهنگی کار هیات دیپلماتیک ایرانی در مصر را با منافع این کشور به رییس هیات دیپلماتیک ایران متذکر شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر از پاسخ به این سوال که چه نوع ملاحظه‌کاری‌هایی باعث احضار مجتبی امانی به وزارت امور خارجه شده، خودداری کرد اما برخی منابع امنیتی و دیپلماتیک مدعی شدند که دلیل این مساله رصد کردن برخی دیدارهای هیات ایرانی با شخصیت‌هایی از اخوان المسلمین و رهبران آن‌هاست که از سوی دستگاه امنیتی مصر انجام شده بود.

این منابع در ادامه مدعی فعالیت اعضای هیات دیپلماتیک ایرانی در گسترش فرهنگ تشیع در بین شهروندان مصری شدند.

هم‌چنین سایت العربیه دات نت در اقدامی شیطنت‌آمیز تصاویری را از یک خواننده مصری با مجتبی امانی در مراسمی در داخل نمایندگی ایران در مصر منتشر کرد که این خواننده مصری در صفحه فیسبوکش اعلام کرد این عکس به مناسبت جشن عید نوروز در نمایندگی ایران گرفته شده است.

علاوه بر آن برخی منابع رسانه‌ای مصری اعلام کردند که این خواننده مصری اصالتا ترکی ایرانی است و به لهجه عربی مصری آواز می‌خواند.

یکی از مسوولان دفتر نمایندگی ایران در قاهره در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه فرانس 24 اعلام کرد که این نمایندگی از همه ایرانی‌ها حتی آن‌هایی که پدر و یا مادرشان اصالتا ایرانی بوده‌اند برای حضور در جشن دعوت کرده است.

انتهای پیام

کد N231020

وبگردی