آفتاب

ناامنی پس از اعتصاب نیروهای پلیس در یک ایالت برزیل، 29 کشته بر جا گذاشت

ناامنی پس از اعتصاب نیروهای پلیس در یک ایالت برزیل، 29 کشته بر جا گذاشت

مادرید- ایرنا- مقامات محلی در برزیل از وقوع آشوب و ناامنی پس از اعتصاب نیروهای پلیس در ایالت ˈباهیاˈ در شمال غربی برزیل و کشته شدن 29 نفر در این وقایع خبر دادند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، نیروهای پلیس و آتش نشان در اخرین ساعات روز سه شنبه در نشستی که در ˈسالوادورˈ مرکز ایالت باهیا برگزار کرده بودند، در اعتراض به شرایط کاری و پایین بودن سطح حقوق خود، تصمیم گرفتند دست به اعتصاب نامحدود بزنند.

در نخستین روز اعتصاب که روز چهارشنبه آغاز شد، در مجموع 28 نفر به دلیل ناامنی های واقع شده در سطح شهر کشته شدند و دیروز (پنجشنبه) نیز با کشته شدن یک زن، آمار قربانیان به 29 نفر رسید.

براساس گزارش رسانه های محلی، مردم به غارت فروشگاه ها و مغازه های مرکز شهر سالوادور پرداختند، به طوری که بسیاری از فروشگاه ها دیروز از بیم تخریب و غارت تعطیل بودند .

اداره امنیت عمومی باهیا در این رابطه گفت که دولت در حال اقدام برای تضمین امنیت مردم است و از دولت مرکزی خواسته است که نیروهای ارتش فدرال را به این ایالت اعزام کند .

در حال حاضر شش هزار نیروی مسلح در باهیا مستقر شده اند و انتظار می رود که در روزهای آینده ، دو هزار و 500 نفر دیگر به این ایالت اعزام شوند .

دیوان عدالت برزیل، این اعتصاب را غیر قانونی خوانده و از اعتصاب کنندگان خواسته است که برای تضمین امنیت عمومی ، بی درنگ به سر کار خود برگردند.

اروپام **1234** 2017
کد N231012

وبگردی