آفتاب

حمایت حزب‌الله لبنان از ریاست جمهوری میشل عون

حمایت حزب‌الله لبنان از ریاست جمهوری میشل عون

منابع نزدیک به حزب الله لبنان از حمایت جریان 8 مارس از نامزدی میشل عون برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع نزدیک به حزب الله به روزنامه الاخبار لبنان گفت که این حزب به همراه دیگر گروه‌های جریان 8 مارس از نامزدی میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان برای ریاست جمهوری حمایت می‌کنند و امیدوارند که وی از سوی دیگر گروه‌های لبنانی نیز حمایت شود تا بتواند دولتی قوی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای تشکیل دهد.

این منبع ادامه داد: عربستان سعودی تاکنون درباره‌ی نامزدی میشل عون تصمیم خاصی اتخاذ نکرده و این به دلیل تمایل سعودی‌ها برای باقی ماندن وضعیت لبنان به شیوه کنونی و نیز ضعف گروه‌های مسیحی جهت ارائه نامزدی مقتدر برای ریاست جمهوری است.

در همین حال یک مسئول دیگر حزب الله به روزنامه الشرق الاوسط چاپ انگلیس گفت: مادامی که خود میشل عون نامزدی‌اش برای تصدی پست ریاست جمهوری را اعلام نکند، حزب الله موضعی اتخاذ نمی‌کند و کاندیداتوری عون را اعلام نخواهد کرد.

وی ادامه داد: یقینا اگر عون برای ریاست جمهوری لبنان نامزد شود حزب الله و جریان 8 مارس از وی حمایت خواهند کرد.

براساس قانون اساسی لبنان رئیس جمهور این کشور از بین چهره‌های مسیحی انتخاب می‌شود و هر فردی که از سوی جناح‌های سیاسی برای این منظور انتخاب شود و بتواند دو سوم رای پارلمان را به دست آورد به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

انتهای پیام

کد N230988

وبگردی