آفتاب
محصص در گفتگو با مهر:

لیگ قهرمانان با جام جهانی قابل مقایسه نیست/ حق با کی‌روش و تیم ملی است

لیگ قهرمانان با جام جهانی قابل مقایسه نیست/ حق با کی‌روش و تیم ملی است

مدرس بین‌المللی فوتبال ایران با بیان اینکه جام جهانی بدون شک بزرگترین رویداد فوتبال دنیاست و برای همه اهمیت زیادی دارد، گفت: قصد توهین به باشگاه‌ها را ندارم ولی لیگ قهرمانان آسیا اصلا با جام جهانی قابل مقایسه نیست. به همین خاطر، در این شرایط حق را به کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال می‌دهم که تمام ملی پوشان را برای اردوهای تیم ملی در اختیار داشته باشند.

مرتضی محصص در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص سفر تیم ملی فوتبال ایران به آفریقای جنوبی با 10 بازیکن و عدم همکاری باشگاه‌های استقلال و سپاهان برای در اختیار قرار دادن بازیکنانشان در این اردو، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: سال 1393 به واسطه حضور تیم ملی در جام جهانی، یک سال استثنایی برای فوتبال ایران است. حضور ایران در جام جهانی به سادگی به دست نیامده که حالا بخواهیم آنرا ساده از دست بدهیم.

وی در ادامه افزود: بر خلاف برخی از تحلیل‌هایی که انجام می‌شود، تیم ملی شانسی به جام جهانی نرفت و همه دست به دست هم دادند تا این اتفاق روی داد. جام جهانی بدون شک بزرگترین رویداد فوتبال دنیاست و برای ما هم اهمیت زیادی دارد.

مدرس بین المللی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: قبول دارم که باشگاه‌ها روی بازیکنانشان سرمایه گذاری کرده‌اند ولی اهمیت جام جهانی به مراتب بیشتر از مسابقات لیگ قهرمانان آسیاست. من قصد توهین به باشگاه‌ها را ندارم ولی لیگ قهرمانان آسیا اصلا با جام جهانی قابل مقایسه نیست. به همین خاطر در این شرایط حق را به کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال می‌دهم که تمام ملی پوشان را برای اردوهای تیم ملی در اختیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که مدیران باشگاه‌ها از تصمیم کی‌روش ناراحت باشند، گفت: با این حال روز 26 خرداد وقتی سوت دیدار تیم ملی ایران با نیجریه به صدا در می‌آید، کدام یک از باشگاه‌ها جوابگوی اعتبار فوتبال ایران در دنیا خواهد بود؟ قطعا این مسابقه مهمترین بازی تیم ملی است و منعکس کننده اعتبار جهانی فوتبال ایران.

محصص با تاکید بر اینکه الان باید از تیم ملی حمایت شود، یادآور شد: اینکه تیم ملی با 10 نفر به اردوی آفریقای جنوبی می‌رود خبر خوبی نیست. اگر نتوانیم در این اردو و اردوی بعدی در اتریش به خوبی تمرین کنیم، پس چه انتظاری از تیم ملی در جام جهانی خواهیم داشت؟ امیدوارم در این روزها اخبار منفی اطراف تیم ملی کمتر شود تا تیم ما در آرامش کامل بتواند راهی جام جهانی شود.

وی همچنین در خصوص احتمال تمدید نشدن قرارداد کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی برزیل، تاکید کرد: کاش این بحث بعد از جام جهانی انجام می‌شد. این برای هیچ مربی‌ای خوشایند نیست که آینده نامعلومی در تیمش داشته باشد. چنین صحبت‌هایی می‌تواند به تیم ملی ضربه بزند.

مدرس بین‌المللی فوتبال ایران در ادامه در خصوص اقدام کی‌روش در خط زدن شش بازیکن ملی پوش سپاهان، گفت: امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. سپاهان بازیکنان کلیدی در تیم ملی دارد که می‌توانند به ما کمک کنند و نمی‌توان این بازیکنان را نادیده گرفت. ما تا جام جهانی فرصت زیادی نداریم و نمی‌توان در این فرصت کوتاه، کارها را از صفر شروع کرد.

 

کد N230922

وبگردی