آفتاب

دیلی تلگراف: محبوبیت اسد به شکل چشمگیری در حال افزایش است

دیلی تلگراف: محبوبیت اسد به شکل چشمگیری در حال افزایش است

یکی از تحلیلگران سیاسی روزنامه‌ انگلیسی دیلی تلگراف با اشاره به امنیت بالای استان دمشق اعلام کرد محبوبیت بشار اسد به شکل چشمگیری در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیتر آبورن، تحلیلگر سیاسی و نویسنده روزنامه‌ دیلی تلگراف اعلام کرد که در سفر اخیرش به دمشق، پایتخت سوریه متوجه این نکته شده که امنیت در سطح بالایی در این شهر برقرار است.

وی گفت: من در سفرم به دمشق هیچ فرد مسلحی در خیابان‌های پایتخت ندیدم و روند زندگی در این شهر به طور معمول ادامه دارد.

این تحلیلگر روزنامه دیلی تلگراف در ادامه گفت که برخی مناطق اطراف دمشق همچنان در اشغال مخالفان مسلحی است که همواره به مناطق تحت سلطه ارتش سوریه حمله خمپاره ای می‌کنند و در دیدارم با مغازه داران، سربازان، پزشکان، نمایندگان پارلمان و وزیران دولت در دمشق دریافتم که محبوبیت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به شکل چشمگیری در حال افزایش است و احساس می‌کنم اسد در انتخابات مردمی آزاد و شفاف پیروز خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانی که در مورد انتخابات با مردم سوریه صحبت کردم دریافتم که افرادی خارج از حزب بعث و حتی مخالفان سیاسی حامی بشار اسد هستند و خیلی از آن‌ها معتقدند که کشورشان هدف تهدید قدرت‌های خارجی از جمله عربستان، قطر و ترکیه با حمایت غرب قرار گرفته است.

این نویسنده و تحلیلگر انگلیسی در پایان تأکید کرد که حمایت مردم سوریه و طرفداری آن‌ها از بشار اسد تنها به علوی‌ها محدود نمی‌شود بلکه بسیاری از مسلمانان اهل سنت، مسیحیان و اقلیت‌های دیگر نیز حامی بشار اسد هستند.

انتهای پیام

کد N230879

وبگردی