آفتاب

تشکیل کارگروه مشترک معاونت پارلمانی رییس جمهوری و کمیسیون اصل 90

تشکیل کارگروه مشترک معاونت پارلمانی رییس جمهوری و کمیسیون اصل 90

تهران- ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری از تشکیل کارگروه مشترکی با کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با هدف اصلاح قوانین، ساماندهی تذکرات و سوالات و شکایات واصله خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، حجت الاسلام مجید انصاری افزود: در جلسه ای که هفته گذشته بین معاونت پارلمانی رییس جمهوری با کمیسیون اصل 90 برگزار شد، مقرر شد کارگروه مشترکی برای تعامل هرچه بهتر بین دولت و مجلس و پیگیری موضوعات و عملی کردن توافقات تشکیل شود.

وی افزود: تشکیل کار گروه مشترک بین معاونت امور مجلس دولت و کمیسیون اصل 90 منجر به بهره برداری حداکثری از ظرفیت تعامل مجلس و دولت در رفع مشکل و پیشبرد امور می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: در کار گروه مشترک بین معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و کمیسیون اصل 90 مجلس موضوعاتی همچون همکاری بیشتر این معاونت با کمیسیون اصل 90 در رابطه با اصلاح قوانین، ساماندهی برخی امور مانند تذکرات و سوالات، همکاری و ارتقای سطح تعامل، ساماندهی شکایات واصله در کمیسیون و پاسخ دهی به موقع و مناسب به استعلامات کمیسیون اصل 90 بررسی می شود.

انصاری افزود: جلسات این کار گروه به صورت منظم برگزار می شود تا موضوعات دوجانبه پیگیری و منجر به ارتقای سطح تعامل دولت و مجلس بخصوص موضوعات مطروحه در حوزه کمیسیون اصل نود شود.

وی بر عزم جدی دولت و مجلس در مبارزه با مفاسد اقتصادی، اصلاح بوروکراسی اداری ، تکیه جدی بر قانون گرایی و پایبندی دستگاه به قانون اشاره کرد و افزود: با توجه به زمان باقی مانده از مجلس نهم همه این مسایل اقتضا می کند تا به دنبال راه عملی بهتر و بیشتر برای عملی کردن برنامه دستورات رییس جمهوری و برنامه دولت با توجه به اولویت هایی که مجلس شورای اسلامی دارد ،باشیم.

انصاری با بیان این که همکاری بین دولت و مجلس می تواند تاثیر اساسی بر اصلاح روند امور داشته باشد، تاکید کرد: تحقق این امر به پیشرفت کشور کمک می کند و با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده و تاکیداتی که ایشان بر مبارزه با مفاسد اقتصادی دارند، تشکیل این کار گروه می تواند در پیشرفت کارها تاثیر گذار باشد.

سیام**2025***1581
کد N230870

وبگردی