آفتاب

فراخوان حماس برای حمایت از مسجد الاقصی

فراخوان حماس برای حمایت از مسجد الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی حماس، ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی را به اقدام فوری در جهت حمایت از مسجد الاقصی و قدس اشغالی در برابر خطر یهودی سازی رژیم صهیونیستی فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نزیه ابو عون، از رهبران جنبش حماس در بیانیه‌ای سکوت اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و کمیته قدس در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان یهودی علیه قدس و مسجد الاقصی تحت حمایت آمریکا و برخی طرف های بین المللی را به شدت محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه موضع کشورهای اسلامی و عربی به هیچ وجه در حد خطرات پیش روی مسجد الاقصی نیست، تاکید کرد که این طرف‌ها قبل از اینکه فرصت از دست برود و مسجد الاقصی به سیطره کامل صهیونیست‌ها در آید باید موضعی قاطع در این زمینه اتخاذ کنند.

بنا به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابوعون اشاره کرد که سرگرمی فلسطینی‌ها به اختلافات داخلی و گفتگوهای آشتی ملی که تا به این لحظه نتیجه‌ای در برنداشته، همچنین مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی که به بن بست رسیده است، در تشدید حملات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی سهیم بوده است.

وی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست یکی از شرط‌های بازگشت به مذاکرات را توقف یورش‌های صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی قرار دهد.

از سوی دیگر، جمیل حمامی، عضو هیات عالی اسلامی شهر قدس و استاد مطالعات اسلامی دانشگاه قدس تاکید کرد که مسجد الاقصی با خطرات زیادی رو به رو است که این مساله ایجاب می کند امت اسلامی و عربی و تمامی ملت‌های منطقه دست به اقداماتی فوری زده و به مسئولیت‌های دینی و تاریخی خود برای نجات مسجد الاقصی از طرح‌های شوم رژیم صهیونیستی عمل کنند.

وی افزود: کشورهای اسلامی و عربی باید موضعی قاطع در برابر جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه مسجدالاقصی اتخاذ کرده و به یاری آن بشتابند.

حمامی در رابطه با تصمیم جوانان فلسطینی به اجرای کمپینی تحت عنوان " همه ما مدافعان مسجد الاقصی هستیم" گفت: این طرح بسیار مبارک و پسندیده است و تمامی مسلمانان وظیفه دارند این دعوت را لبیک بگویند، زیرا مسجد الاقصی یک مساله عادی نیست، بلکه بخشی از عقیده و باور مسلمانان است.

انتهای پیام

کد N230765

وبگردی