آفتاب

بیش از 19 هزار مهاجر از مالزی اخراج شدند

بیش از 19 هزار مهاجر از مالزی اخراج شدند

کوالالامپور – ایرنا – مالزی بیش از 19 هزار مهاجر را از این کشور اخراج کرد و حدود 16 هزار مهاجر دیگر در آستانه اخراج از این کشور قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، احمد زاهد حمیدی وزیر کشور مالزی روز جمعه اعلام کرد از اول ژانویه سال جاری میلادی تاکنون و پس از عملیات پلیس بر علیه مهاجران غیرقانونی 19 هزار و 222 مهاجر از این کشور اخراج شدند.

وی گفت که وزارت کشور مالزی در حال مذاکره با مقامات مربوطه و سفارتخانه های برخی کشورها برای بازگشت آسان تر مهاجران غیرقانونی به خانه هایشان است.

وزارت کشور مالزی از 21 ژانویه (اول اسفند ماه سال گذشته) عملیات بر علیه مهاجران غیرقانونی را در سراسر این کشور تشدید کرد.

آمار سال 2012 نشان می دهد بیش از یک میلیون و 300 هزار مهاجر غیرقانونی در مالزی فعالیت می کردند. اکنون نیز حدود یک میلیون و 500 هزار نفر به صورت موقت در این کشور جنوب شرق آسیا فعالند.

برخی آمار نیز حکایت از آن دارد که چهار میلیون کارگر مهاجر به صورت قانونی در مالزی فعالیت می کنند که معادل حدود 14 درصد جمعیت این کشور است.

دولت مالزی در طرح مبارزه با مهاجران غیرقانونی پیش از اخراج از آن ها انگشت نگاری می کند تا مانع بازگشت دو باره این افراد به مالزی شود.

مهاجر غیرقانونی در مالزی اکثرا از شهروندان بنگلادش، اندونزی، میانمار، فیلیپین و نپال هستند.

آساق**1611
کد N230756

وبگردی