آفتاب

وزیر کشور به کمیسیون امنیت ملی مجلس می رود

وزیر کشور به کمیسیون امنیت ملی مجلس می رود

تهران - ایرنا - وزیر کشور هفته آینده برای پاسخگویی به 13 سوال نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می یابد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه هفته آینده به بررسی گزارش نقض حقوق بشر از سوی انگلستان می پردازد و آخرین اخبار و تحولات سیاسی را با حضور مسوولان وزارت امورخارجه بررسی می کند.

روز دوشنبه هیات رییسه این کمیسیون نشست مشترکی با کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برای بررسی ناهنجاری های سیاسی در عرصه فرهنگی و دانشگاهی دارند.

روز سه شنبه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخگویی به حسین بیگلری نماینده سقز و بانه، حسین طلا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، فتح اله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و محمدجواد نظری مهر نماینده کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور می یابند.

ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، سبحانی فر نماینده سبزوار، علیرضا زاکانی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و محمدرضا تابش نماینده اردکان از دیگر نمایندگان سوال کننده از وزیر کشور هستند.

همچنین ابراهیم کارخانه، امیر خجسته، عطاءالله سلطانی صبور، علی نعمت چهاردولی، احمد آریایی نژاد، محمدمهدی مفتح و محمدعلی پورمختار به ترتیب نمایندگان همدان، رزن، ملایر، تویسرکان، بهار و کبودرآهنگ سوال مشترکی را از وزیر کشور مطرح کرده اند که روز سه شنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می شود.

کارگروه دفاعی این کمیسیون نیز روز سه شنبه به بررسی طرح الحاق یک بند به ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی می پردازد و کارگروه بسیج نیز روز یکشنبه طرح تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه را بررسی می کند.

کارگروه روابط خارجی نیز روز یکشنبه به بررسی لایحه تصویب پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیتهای مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریای خزر و نیز لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان(ایتا) می پردازد و نظرات متخصصین و کارشناسان پیرامون توافقنامه ژنو را استماع می کند.

کارگروه اقتصاد مقاومتی نیز روز دوشنبه به ادامه بررسی راهکارهای اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری می پردازد.



** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی طرح محاسبات عمومی و طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی می پردازند و روز سه شنبه نیز لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور را مورد رسیدگی قرار می دهند.

کارگروه این کمیسیون نیز یکشنبه نشست کارگروه طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها را بررسی می کند.

سیام**2025 1568
کد N230580

وبگردی