آفتاب

ˈمرسˈ به مالزی رسید/ اهالی یک روستا قرنطینه شدند

ˈمرسˈ به مالزی رسید/ اهالی یک روستا قرنطینه شدند

مالزی گروهی از اهالی یک روستا را پس از مرگ یک شهروند این کشور که به تازگی از سفر حج بازگشته بود، قرنطینه کرد.

به گزارش ایرنا، پس از ابتلا یک مالزیایی که برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده بود به ویروس ˈمرسˈ و مرگ وی، ده ها تن از اهالی یک روستا در جنوب این کشور جنوب شرق آسیا قرنطینه شدند.

تاکنون 88 نفر از بیش از 200 مبتلا به این سندرم تنفسی جان داده اند و این برای نخستین بار بود که این ویروس جان یک مالزیایی را گرفت.

روزنامه استار مالزی روز جمعه اعلام کرد 64 نفر در این روستا برای ممانعت از شیوع این ویروس شبیه سارس با قابلیت انتقال کمتر، اما مرگبارتر، تحت قرنطینه قرار گرفته اند.

یک مرد 54 ساله مالزیایی براثر ابتلا به این ویروس روز یکشنبه در بیمارستانی در ایالت جنوبی جوهور درگذشت.

این فرد 29 مارس (نهم فروردین) از سفر حج به مالزی بازگشت و پس از چند روز بر اثر افزایش تنگی نفس و تب شدید در بیمارستان بستری شد.

بیش از 100 نفر از مردان روستای کامپانگ بینتانگ در جنوب مالزی پس از مرگ این فرد مورد معاینه قرار گرفتند که 64 نفر پس از نشان دادن برخی علایم قرنطینه شدند.

وزارت بهداشت مالزی پیش از این از مسافران دو پرواز ترکیه که نهم فروردین با این مرد مالزیایی سفر کرده اند خواسته بود با مراجعه به مراکز درمانی نسبت به انجام آزمایش وضعیت سلامتی خود اقدام کنند.

فیلیپین نیز روز گذشته بیش از 400 مسافر یک پرواز خطوط هوایی را به دلیل آلودگی یک مرد به ویروس مرس تحت معاینه قرار داد.

یک تحقیق نشان می دهد ˈکروناˈ ویروس مرس که مشکلات تنفسی حاد را بدنبال دارد به احتمال زیاد از طریق شتر منتقل می شود و می تواند مستقیم از حیوان به انسان انتقال یابد. عربستان اعلام کرده است نمی توان به این زودی در مورد ارتباط مستقیم ویروس مرس و شتر نتیجه گیری کرد.

سازمان بهداشت جهانی این بیماری را که از سال 2012 تاکنون 212 نفر را مبتلا کرده است ˈسندرم تنفسی خاورمیانهˈ می نامد.

این ویروس برای نخستین بار در عربستان مشاهده شد و 69 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس مرس جان داده اند.
کد N230234

وبگردی