آفتاب
یک فعال کارگری تاکید کرد

قراردادهای موقت به تولید و کارگر لطمه‌زد

قراردادهای موقت به تولید و کارگر لطمه‌زد

یک فعال کارگری گفت: تشکیل اتاق فکر روابط کار زمانی موثر است که مباحث نوینی در آن مطرح شود و بتواند به حل مشکلات جامعه کارفرمایی و کارگری کمک کند.

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، با اشاره به تشکیل اتاق فکر روابط کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ایجاد یک اتاق فکر در حوزه روابط کار خوب است ولی باید مباحث نویی در این اتاق مطرح شود و نقاط ضعف کارها را در آن آسیب شناسی و بررسی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر باید دید در کدام بخشها ضعف داریم و بر اساس آن بخش اجرایی کار پیش ببریم.

مختاری گفت: در مورد کار شایسته مدتها برنامه‌ریزی کردند و طرح داده شد ولی متاسفانه به جایی نرسید لذا انتظار می‌رود که در اتاق فکر روابط کار با جدیت به سمت حوزه اجرا و عملی کردن تعهدات پیش برویم.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: در حال حاضر قراردادهای موقت مشکلات بسیاری برای کارگران ایجاد کرده است که معتقدم باید هرچه سریعتر برای آنها چاره‌اندیشی کرد تا بیش از این تولید را دچار آسیب نکند و به امنیت شغلی کارگران لطمه نزند.

به اعتقاد وی امروز کارگر و کارفرما به دو جناح و دو جبهه جنگ تبدیل شده‌اند که هر یک با دید متفاوتی به دیگری نگاه می‌کند در حالی که اگر فضای کسب و کار به گونه‌ای مهیا شود که این دو همدیگر را مکمل هم بدانند در آن صورت کارگر پی می‌برد که اگر سرمایه نباشد، کار نیست و کارفرما می‌داند که اگر کارگر نباشد، سرمایه‌اش به تولید مبدل نمی‌شود.

بیات تصریح کرد: در برخی کشورهای دیگر حقوق و دستمزد بالاست و مالیات بیشتری می‌دهند در مقابل، قیمت اجناسشان هم پایین است ولی ما با داشتن امکان سرمایه‌گذاری اقتصادی بیشتر و ارزانتر بودن نیروی کار، قیمت تمام شده بالایی داریم که نشان می‌دهد کیفیت تولید پایین و هزینه تمام شده بالا است.

انتهای پیام

کد N230196

وبگردی