آفتاب

بخشی از نیروهای واکنش سریع دریایی ناتو به دریای بالتیک اعزام می شود

بخشی از نیروهای واکنش سریع دریایی ناتو به دریای بالتیک اعزام می شود

تهران-ایرنا- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روز پنج شنبه اعلام کرد که ناتو در راستای افزایش امور دفاعی هم پیمانان این سازمان، بخشی از نیروهای واکنش سریع دریایی خود را به دریای بالتیک در شرق اروپا اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل،یک سخنگوی فرماندهی دریایی ناتو اعلام کرد که یک گروه چندملیتی از پنج کشتی کوچک در آینده ای نزدیک به دریای بالتیک اعزام می شوند.

پیش از این ناتو اعلام کرده بود که قصد ندارد خود را به صورت نظامی درگیر ناآرامی های اوکراین کند چون این کشور عضو ناتو نیست.

ناتو پیش از این نیز اعلام کرده بود که کشتی ها، هواپیماها و نیروهای بیشتری را برای تضمین امنیت هم پیمانان خود در شرق اروپا در بحبوحه بحران اوکراین و تحرکات نظامی روسیه در اوکراین مستقر می کند.

کشتی هایی از نروژ، هلند، بلژیک و استونی یکی از چهار ناوگان دریایی ناتو را که این ائتلاف از آنها به عنوان نیروهای واکنش سریع دریایی استفاده می کنند، تشکیل می دهد.

ناتو همچنین اعلام کرده است که قصد دارد شمار معمول جنگنده های خود را که بر فراز منطقه بالتیک گشت زنی می کنند، برای تقویت امور دفاعی شرق اروپا سه برابر کند.

مقامات ناتو پیش از این بر این موضوع تاکید کرده بودند که به دنبال تنش ها در اوکراین، تحرکات نظامی روسیه و نگرانی برخی از کشورهای شرق اروپا از امنیت شان، قصد دارد امور دفاعی شرق اروپا را افزایش دهد.

مقامات ناتو اعلام کرده اند که جنگنده های ناتو بر فراز منطقه بالتیک پرواز های بیشتری خواهند داشت، کشتی های ناتو در دریای بالتیک و شرق مدیترانه مستقر خواهند شد و پرسنل نظامی نیز به شرق اروپا اعزام می شوند تا آمادگی های ناتو در این منطقه افزایش یابد.

دبیر کل سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) نیز اعلام کرده است که این ائتلاف و اتحادیه اروپا به دلیل شک و تردیدها در مورد اقدام بعدی روسیه در قبال اوکراین باید همکاری بیشتری داشته باشند.

مترجمام**9234** 1917
کد N230138

وبگردی