آفتاب

دبیرکل ناتو: تنها راه حل بحران اوکراین مذاکره سیاسی است

دبیرکل ناتو: تنها راه حل بحران اوکراین مذاکره سیاسی است

تهران-ایرنا- دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) بار دیگر اعلام کرد که تنها راه حل برای بحران اوکراین مذاکره سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو همچنین از روسیه خواست تا بخشی از راه حل برای پایان دادن به بحران اوکراین باشد.

راسموسن افزود: ما تدابیر بیشتری را برای حل و فصل بحران اوکراین اتخاذ کرده ایم. باید به این مسئله نیز اشاره کنم که ما در این رابطه نیز به اجماع نظر رسیده ایم که راه حل سیاسی تنها راه حل و فصل بحران اوکراین است.

این مقام ارشد ناتو افزود: ناتو به طور کامل از مذاکرات چهارجانبه ژنو و تمامی اقدامات جامعه جهانی برای یافتن راه حل در مورد این بحران سیاسی در راستای حمایت از مردم و احترام به تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند. از روسیه نیز می خواهیم که بخشی از راه حل برای پایان دادن به بحران اوکراین باشد.

وی با اشاره اینکه از مسکو می خواهیم که به اقداماتش در راستای بی ثبات کردن اوکراین پایان دهد و نیروهایش را از مرزهای اوکراین خارج کند، افزود: وظیفه اصلی ناتو حفاظت و دفاع از هم پیمانانش در برابر تهدیدهای مختلف است.

از سوی دیگر سامانتا پاور نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که رویدادها در مناطق شرقی اوکراین همچون اتفاقات در منطقه کریمه یک کمپین برنامه ریزی شده از سوی روسیه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: جامعه جهانی مشاهده کرد که عامل اتفاقات در کریمه و شرق اوکراین که بوده است. شواهد و مدارک معتبری داریم که نشان می دهد روسیه در ناآرامی های شرق اوکراین دست دارد.

سامانتا پاور در ادامه خاطر نشان کرد که مقامات فعلی اوکراین اقدامات لازم را در راستای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین از طریق مذاکره انجام داده اند و حتی در راستای تلاش برای حل سریع این بحران عفو معترضان را نیز اعلام کردند.

مترجمام**9234**1566
کد N229954

وبگردی