آفتاب

وزیر خارجه چین: پکن برای حل بحران سوریه تلاش می کند

وزیر خارجه چین: پکن برای حل بحران سوریه تلاش می کند

پکن - ایرنا - وانگ یی وزیر خارجه چین روز پنجشنبه در دیدار با هیاتی از گروه های مخالف دولت بشار اسد رییس جمهور سوریه، گفت که پکن برای حل و فصل بحران سوریه تمام تلاش های دیپلماتیک خود را بکار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه چین در دیدار با احمد جربا رییس گروه ائتلاف ملی، مخالف دولت سوریه که در پکن بسر می برد، گفت که چین در مسیر حل و فصل بحران سوریه نمی خواهد اشتباه کند و برطرف کردن این بحران کار ساده ای نیست.

به نوشته روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین، وی با تاکید بر اینکه همه باید برای یافتن راه حل سیاسی حل بحران سوریه تلاش کنند، از انجام دوره تازه ای از گفت وگوها میان مخالفان و دولت سوریه خبر داد و گفت که جامعه بین المللی در انتظار نتایج مثبت این مذاکرات است.

وزیر خارجه چین از رنج مردم سوریه ابراز نگرانی کرد و خطاب به گروه های مخالف دولت بشار اسد تاکیدکرد خشونت ها باید بسرعت متوقف شود تا اوضاع در سوریه به حال عادی بازگردد.

وی گفت که چین می داند مذاکرات دولت و مخالفان در سوریه بسیار سخت است اما باید رایزنی و گفت و گو ادامه پیدا کند.

احمد جربا رییس گروه ائتلاف ملی، مخالف دولت سوریه که مورد حمایت غرب است نیز پس از دیدار با مقامات وزارت امور خارجه چین گفت که برگزاری دور جدید مذاکرات ژنو در صورت صداقت دولت سوریه امکان پذیر است.

مخالفان دولت سوریه در این دیدار تاکید کردند بحران سوریه باید با یک راه حل سیاسی پایان یابد.

این مخالفان تصریح کردند که دولت سوریه در مذاکرات اخیر صداقت نشان داده است و مخالفان می خواهند گفت و گوها ادامه یابد.

آنان گفتند که چین به عنوان عضو دایم شورای امنیت باید برای پایان دادن به بحران سوریه همچون گذشته تلاش کند.

رسانه های چین این روزها توصیه کرده اند که چین برای حل مساله سوریه و استمرار گفت وگوی مخالفان و دولت در آن کشور نقش هماهنگ کننده را ایفا کند.

آساق ** 2100 **1611
کد N229912

وبگردی