آفتاب

روند ساخت راه آهن گیلان کند است

روند ساخت راه آهن گیلان کند است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از کندی روند ساخت راه آهن گیلان و بی توجهی به توسعه و آسفالت راههای روستایی گیلان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، حسن تامینی امروز در جلسه بررسی وضعیت راههای روستایی گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: من از وضعیت راههای روستایی گیلان دلخور هستم و انتظار داریم تا وزارت راه و شهرسازی توجه بیشتری به این مقوله در گیلان داشته باشند.

وی اضافه کرد: گیلان استانی گردشگرپذیر است و ما هر روزه شاهد گله مردم و مسافران از راههای روستایی گیلان هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت بالای ورود گردشگران به گیلان عجیب است که چنین روند نامطلوبی در رسیدگی به راههای روستایی گیلان می بینیم.

تامینی تاکید کرد: باید کارهای تبلیغاتی کنار گذاشته شود و فکری اساسی برای توسعه راههای روستایی گیلان کرد که اصلا قابل تحمل نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه روند ساخت راه آهن گیلان بسیار کند است، بارها در این مورد اخطار داده‌ایم و در هفته آینده که با وزیر راه و شهرسازی جلسه خواهیم داشت در این مورد پیگیر خواهیم شد.

در ادامه این جلسه مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شواری اسلامی گفت: تجهیز روستاها به گاز و راه مناسب موجب خواهد شد تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

وی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت راههای روستایی گیلان اضافه کرد: دولت تیم خوبی را در گیلان مامور کرده است و باید حداقل نرخ آسفالت راههای روستایی گیلان را به میانگین کشوری برسانیم.

جعفرزاده از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با توجه به گردشگرپذیر بودن استان توجه ویژه ای به راههای روستایی گیلان داشته باشند.

انتهای پیام

کد N229885

وبگردی