آفتاب

رییس جمهور اوکراین: نظامیان متمرد محاکمه می شوند

رییس جمهور اوکراین: نظامیان متمرد محاکمه می شوند

مسکو-ایرنا- رییس جمهوری موقت اوکراین اعلام کرد: نظامیان متمرد تیپ 25 هوابرد دنپروپتروفسک که در هنگام اجرای عملیات نظامی در شرق اوکراین سلاح خود را زمین گذاشتند، محاکمه می شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ˈنووستی اوکرایناˈ، آلکساندر تورچینوف روز پنجشنبه گفت: پرسنل این تیپ در هنگام اجرای عملیات نظامی دچار ترس شده و سلاح را زمین گذاشته و با معترضان همدلی کردند.

وی افزود: این تیپ از پرسنل جدید تشکیل خواهد شد و افرادی که در آن از اجرای فرامین نظامی تمرد کرده اند محاکمه خواهند شد.

رسانه های خبری روسیه روز چهارشنبه از پیوستن حدود 300 نفر از نیروهای تیپ 25 هوابرد اوکراین به معترضان روس زبان طرفدار روسیه در شهر کراماتورسک استان دونتسک خبر دادند.

به گفته ˈویاچسلاو پوناماریفˈ معاون فرمانده معترضان مسلح در مناطق کراماتورسک و اسلاویانسک، نیروهای اوکراینی که وارد کراماتورسک شده بودند در نتیجه مذاکرات با معترضان سلاح خود را زمین گذاشتند.

در همین حال کانال تلویزیونی راشا تودی در گزارشی اعلام کرد که نظامیان اوکراینی از فرط گرسنگی در منطقه کراماتورسک در شرق اوکراین به معترضان پیوستند.

این افراد با یک تانک و شش نفر برزرهی وارد شهر کراماتورسک شده بودند.

آنها در مقابل ساختمان شهرداری کراماتورسک توقف کرده و بجای پرچم های اوکراین بر فراز نفربرها و تانک خود پرچم روسیه نصب کردند.

نظامیان اوکراینی گفتند که چهار روز از ارتش این کشور مواد غذایی دریافت نکرده اند و هیچ تمایلی برای جنگیدن با ملت خود ندارند.

اروپام/2242**518**1566
کد N229841

وبگردی